Паркирането се оказва един от най-сериозните проблеми на Велико Търново. Въпреки, че е туристическа дестинация, градът разполага с едва 386 паркоместа и синята зона е с пълен капацитет. Напрежението ескалира през празничните дни, когато градът се пълни с туристи и паякът започва да вдига колите им, докато са в ресторант или просто разглеждат музеите. Общината търси решения като строи още паркинги и въвежда паркинг автомати, въпреки това повечето граждани смятат, че това е „подход на парче“.

Велико Търново

Последният сериозен скандал, който компрометира името на старата столица, се случил по време Великденските празници, когато общинският паяк е вдигнал десетки коли на румънски туристи. Подобно преживяване тотално проваля почивката на туристите, а великотърновци са категорични, че това се превръща в голям проблем на града.

Светослав Стоянов: Аз съм от Велико Търново, той е от Смолян - мой приятел! Ето - идва той и се чудим – 20 минути той ме чака пред театъра, 20 минути и се чуди къде да паркира! Тук не може, там не може! Търново са третата по големина на данъците за автомобили, след София и Варна, пък реално погледнато - идва човека на гости, как да го посрещнеш на гости?! Значи - ти си гониш туризма!

Жителите на града също често се оказват с блокирани със скоби автомобили.

Людмила Родина: Миналата седмица с пет минути не можах да си изпратя втория СМС и имам скоба.

Общината започва строителството на два нови паркинга- в района на Царевец и в краен градски квартал, но те са в периферията не могат да решат проблема с паркирането в центъра.

Петко Тюфекчиев, общински съветник: На Велико Търново му трябва генерален план за транспорт и цялостно разрешаване на проблема, а не на парче да се решава! Репресивните мерки трябва да станат, едва когато се осигури на гражданите възможност къде да паркират.
Пламен Петров, председател на транспортната комисия, ОбС-Велико Търново: Надяваме се с изграждането на нов градски център, в старото военно училище да се направи нов паркинг, който да поеме все по нарастващото количество на автомобили.

При строежа на новия градски център се предвиждат два нови буферни паркинга с около 2000 места, а по европроект ще се закупуват електробуси. Дотогава обаче паркирането в центъра на Велико Търново продължава да е мисия невъзможна.