Кръстовище на изхода на Русе за Варна заплашва да се превърне в аналог на един от пътищата с най-много жертви у нас – този между крайдунавския град и Бяла. Затова днес пет институции се събраха на място, за да набележат краткосрочни и дългосрочни мерки за безопасност в проблемния участък.

Повече по темата вижте в репортажа на Андрей Кючуков и оператора Тихомир Стоичков.

Русе

26 души са пострадали, а един е загубил живота си при инциденти на кръстовището на изхода на Русе за Варна през последните 5 години. Над 15 000 автомобила месечно преминават по основното направление от и за морската столица, като през летните месеци трафикът е двойно по-голям.

Районът се пресича и от пътя за Червена вода и Кубрат, което създава допълнително предпоставки за произшествия, отчитат от полицията.

Гл. инсп. Михаил Манов, началник сектор "Пътна полиция" към ОД на МВР в Русе: Основната причина е неспазване на хоризонталната и вертикална сигнализация. Основно проблема тук е при отнемане на предимство, излизане на главен път при ляв завой.
Тодор Тодоров – шофьор: Особено когато има и мъгла вечер... Постоянно стават катастрофи.
Георги Георгиев, окръжен прокурор на Русе: Не е необходимо да създаваме втори участък по подобие на Русе – Бяла, където само да регистрираме броя на произшествията и да се грижим за пострадалите лица.

Затова и на срещата си днес институциите набелязаха конкретни мерки за подобряване на безопасността. Краткосрочните, които трябва да се реализират до 2 месеца, включват поставянето на осветление и допълнителни знаци с мигаща светлина, както и полагането на "шумяща" напречна маркировка. Ще се засили и полицейското присъствие в района.

Георги Георгиев, окръжен прокурор на Русе: Дългосрочно решение на въпроса е свързано с изграждане на кръгово кръстовище... Това е вариант за преминаване, който дава възможност на водачите сами да регулират навлизането си в кръстовището, като изчакват тези, които са с предимство и същевременно ограничава скоростта на движение.

По предварителни разчети за изграждането на кръгово кръстовище в района ще са необходими между 600 и 700 хил. лв. Очаква се необходимата документация да се придвижи към Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция "Пътна инфраструктура" в най-бързи срокове.