Два големи инцидента за по-малко от пет месеца, в които загинаха 346 човека събудиха подозрения относно безопасността на новия Боинг 737 МАХ 8. Стана ясно, че пилотите не са участвали в симулации, защото компанията и властите не са сметнали за нужно.

Много пилоти в САЩ не са били напълно информирани как да се справят с новите функции на Боинг 737 МАХ, които включват стабилизиращата система на самолета. Освен това, са проучвали самолета чрез iPad, съобщава "Ню Йорк Таймс".

Пилотските съюзи на Саутуест Еърлайнс и Американ Еърлайнс казват, че многократно са искали от Боинг да им осигурят симулатори за моделите МАХ, но от производителя и американската авиационна администрация решили, че пилотите нямат нужда от допълнителна тренировки, защото имат опит с Боинг.

Оказва се, че софтуерът, който трябва да симулира полет на Боинг 737 МАХ е бил пуснат малко преди самолетът да бъде завършен.

"Те строяха самолета и все още го проектираха", казва Грег Боуен от Асоциацията на пилотите на Саутуест. "Данните за създаването на симулатор не са били достъпни докато самолета не беше готов да лети", заяви още той.

Според "Ню Йорк Таймс" пилотите, които са се обучавали на разликата между различните модели на 737 МАХ, без да са летели с тях, са прочели просто упътване от 13 страници. В това ръководство не е имало и дума за новата система за стабилизиране, която вероятно е и причината за катастрофите в Етиопия и Индонезия.

"Боинг" приземи всичките си самолети 737 Макс

"Боинг" приземи всичките си самолети 737 Макс

"Боинг" приземи всички си 371 самолета от модела 737 Макс. Причината - нови разкрития, свързани с тежката авиокатастрофа край Адис Абеба.