Самолетът, който се разби в Северна Македония е излетял в неделя от летище Лесново. Пилотът е имал сериозен опит и е излетял сам. От летището заявиха, че загиналият мъж е имал право да лети само през светлата част на деня.

Вижте повече в репортажа на Тихомир Игнатов.

Подготовката на самолета преди фаталното пътуване до Охрид е започнала на летище Лесново. Пилотът е излетял в неделя минути след 13 ч към летище София, където е получил разрешение за международен полет.

Собственикът на машината е бил един от най-старите наематели, а тя се е съхранявала в хангар номер 3 на летище Лесново. Пилотите разказват, че мъжът е имал сериозен опит в небето. Познавал добре възможностите на самолета. Бил сериозен и организиран, разказва управителят на летището Иван Янков.

Иван Янков, управител на летище Лесново: Много стриктен като пилот. Много съвестен. Няма нещо при него, което да куца в авиацията. Много се готви съзнателно преди всеки полет и си поддържа тренировката.
Велико Симеонов, инструктор: Трябва да се внимава повече отсега нататък, който мисли да лети. - Колко време продължава обучението на пилоти за такъв тип самолет? - Зависи от човека, ако има свободно време за една година, иначе може и за две.

От летището не казаха колко частни самолета обслужват. Полети се извършват редовно, а досега инциденти не е имало, твърди управителят.

Иван Янков, управител на летище Лесново: Тези хора са си купили самолети. Идват при нас и питат може ли да си оставим при вас на съхранение самолета. Това сме ние като летище. Всичко друго като пилоти те си носят отговорност за полета и така нататък.

От гражданската въздухоплавателна администрация нямат информация за самоличността на загиналите. Проверката им показала, че разбилият се самолет е регистриран в Германия.

Станимир Лешев - главен директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация": Чакаме германските колеги евентуално да ни съдействат. Те със сигурност ще ни съдействат. Да видим летателна годност, дали е технически изправен и т.н.

У нас са регистрирани 146 леки въздухоплавателни средства под 2 тона. 35 от тях са "Чесна". Летателната им годност се проверява веднъж годишно. Издадените лицензи на пилоти любители са 276.

Станимир Лешев - главен директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация": Това са пилоти, които използват своя лиценз само за себе си. Останалите пилоти са по-горен клас за търговки цели.

Пилотите любители се проверяват веднъж на 2 години.

Станимир Лешев - главен директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация": Горе, когато стане проблем не може да отбием вдясно. Пътят е надолу. Така,че правилата са много стриктни.

При проверки властите са откривали проблеми със самолети и са отнемали лицензи на пилоти. Тези случаи обаче не са много.

Откриха телата на загиналите българи и останките от самолета в Северна Македония

Откриха телата на загиналите българи и останките от самолета в Северна Македония

Открити са телата на четиримата български граждани, които загинаха при самолетна катастрофа в Северна Македония. Жертвите са семейство - бизнесмен, съ...