Няма да има неизплатени заплати за моряците, след като от началото на тази година влязоха в сила измененията в Морската трудова конвенция. Заради промените корабособствениците са задължени да сключват застраховка, която да покрива неизплатени възнаграждения. Чрез задължителния вече документ се решават и редица други проблеми, които досега съществуваха за плаващите по море.

В условието на застраховката се съдържа и клауза за покриване на разходите, в случай че корабособственикът не може да осигури храна на моряците, които са на кораба. Най-важен обаче си остава моментът със заплащането на моряците.

Иван Велков – председател на Българския професионален моряшки съюз
„Защитата, която сега получават моряците с тези изменения, е евентуално в продължение на четири месеца, ако има неизплатени заплати, то те да бъдат покрити от застраховката.“

Корабособствениците трябва да поставят на видно място на борда на кораба информация за застрахователя, така че да е достъпна за всички моряци.

Иван Велков – председател на Българския професионален моряшки съюз
„Когато корабособственикът е престанал да се грижи за кораба и за моряците, тази застраховка трябва да покрие и тези случаи за медицинско осигуряване. Когато се наложи завръщане на моряците в родните им места, трябва да има осигурени средства за репатрирането им.“

Пристанищният контрол, както и досега, продължава да се извършва от Морска администрация. В случай на нелоялност от страна на собственика към екипажа, точно тази институция дава разпореждане за задържане на кораба. От подписването на конвенцията на пристанищата Варна и Бургас са задържани 10 кораба, чиито собственици не са изплащали заплати на моряците.