По нов австрийски метод изграждат най-дългия тунел у нас - този при село Железница. Съоръжението е част от автомагистрала "Струма" и ще бъде с дължина 2 км. В момента се подготвят площадките на входовете и изходите на тръбите, а същинското строителство ще започне до края на месеца.

В района на село Железница вече е приготвена техниката, с която ще се изграждат тунелите, а входовете им вече са очертани. Същинското строителство се очаква да започне до края на месеца. Проектът предвижда да бъде изграден обходен път в южната част на тунела, той ще се използва при аварийни ситуации. Ще има и площадка за хеликоптер.

Съоръжението ще бъде изградено по нов австрийски тунелен метод, който предвижда пробиване и укрепване, след това пробиване отново с багери. По този начин ще се напредва в прокопаването на тунела.

В тунела ще бъдат изградени модерни системи за безопасност, като пожароизвестителна и мониторинг система на конструкцията на съоръжението. Ще бъдат монтирани и интелигентни транспортни системи. Жителите на село Железница се надяват с изграждането на тунела да спрат задръстванията в населеното място.

Тунелът трябва да бъде изграден за малко повече от две години и ще струва над 185 милиона лева без ДДС.