Половината от дължината на третия метродиаметър, който се строи в момента, минава под коритата на реки в София. Това оскъпява строежа, защото пробивната машината е специално пригодена за работа при по-трудни условия. Необходимо е и поставянето на по-солидна хидроизолация на тунелите и станциите.

София

Трасето на метрото между Орлов мост и кв. „Хаджи Димитър“ се движи под Перловската река. То пресича Боянската река точно при двуетажното кръстовище на булевардите „Гоце Делчев“ и „Цар Борис Трети“. От Красно село до спирката на бул. „България“ трасето на метрото върви под Боянската река.

Заради водата, която извира от стените, е била подбрана специален тип пробивна машина, която създава противоналягане, докато копае, обяснява директорът на Столичния метрополитен Стоян Братоев.

Стоян Братоев, директор на “Метрополитен“ ЕАД - София
"Много вода, много плаващи пясъци, дори на един клип на следващата станция - бул. „България“, водата шурти от стените. Това е по време на строителството, сега трябва да се направи изолация, за се изгради вътрешната конструкция. Но човек като види, разбира в какви тежки условия се работи. Подбрано е всичко съобразно с тези условия. Сигурно в други условия цената щеше да бъде различна, но аз смея да твърдя, че софийското метро е с най-ниската цена на километър в Европа. Средната цена там на 1 км е между 90 и 150 милиона евро на километър, ние сме от порядъка на 30-38 милиона евро на километър."

Първият етап на третата линия, който се строи от миналата година, е дълъг 8 километра и е с 8 станции. Той трябва да бъде готов до август 2019 година.