През поредицата от почивни дни за празниците голяма част от хората се отправиха на път у нас и в Европа. Със сигурност някои са използвали един от вариантите да се насладят в по-голяма степен и да разнообразят почивката си в чужбина, използвайки кола под наем - рент а кар.

Знаем ли обаче достатъчно за тази услуга и правата ни при използването й? Гост по темата в Сутрешния блок на БНТ1 беше директорът на Европейския потребителски център – България Игнат Арсенов.

По думите му, най-честите капани за потребителите са в това, че цената за наем на автомобил се променя по време на резервацията, в резултат на допълнителни услуги, които не са включени и това е нелоялна практика.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център – България: Например горивото - всички компании имат различна политика по отношение на горивото. Най-изгодно за потребителя е вземане с пълен резервоар и връщане с пълен.

Арсенов предупреди, че трябва да внимаваме и за поемането на част от ремонта при евентуални щети по автомобила.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център – България: До определена сума, ние сме отговорни за покриване на щета по автомобила - например, ако ремонтът струва 1000 евро, първите 500 се покриват от потребителя.

Трябва да разполагате още с валидна шофьорска книжка, както и активна дебитна карта за оставяне на депозит, поясни още Арсенов.

Внимавайте и с плащането на допълнителни застраховки, особено ако подписвате договор на чужд език, предупреди експертът.

Вижте още полезни съвети във видеото!