Агенция "Пътна инфраструктура" има нов вариант за продължението на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Пътят се очаква да бъде завършен през 2020 година. Какво предвижда новият проект - Тихомир Игнатов разказва.

Кой вариант е по-подходящ за продължението на АМ "Струма"?



Проектът предвижда сегашното платно на Кресненското дефиле да бъде обновено и движението по него да бъде пуснато еднопосочно в две ленти в посока гръцката граница. Движението от границата към София пък ще става в новопостроено двулентово платно, което ще преминава на изток от дефилето по Кресненското плато. Така трафикът ще бъде улеснен и обезопасен. Ограничението за скорост ще бъде 90 км/ч.

инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция ,,Пътна инфраструктура": "Само в качванията и слизанията в двата края ще има по три ленти. В останалата част ще бъде двулентов път. Трасето ще се минава с много виадукти, тъй като теренът е изключително пресечен ще има пет тунела. Най-дългият около километър и седемстотин метра. При инцидент на едното трасе ще може да бъде ползвано веднага другото трасе. Ще има и връзки, които са съществуващи и в момента пътища между двете трасета, защото там има и населени места, които трябва да бъдат свързани. Няма да има проблем по отношение на ползването".

Очаква се продължението на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле да бъде готово през 2020 година. От пътната агенция заявиха, че няма как да се направи чисто нова магистрала извън дефилето, понеже няма достатъчно средства. Не може да бъде изграден и тунел там, защото районът е сеизмичен.

инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура": "Масово на запад в планинските райони използват това разделение на трасетата и на направленията на един път. - Еколозите съгласни ли са? - През последните месеци работихме много добре в съгласие и тандем заедно с тях. Аз лично съм много голям оптимист, че този вариант е оптимален и за двете страни. Не казвам, че е идеален, но оптимален. Това са реалностите".

От регионалното министерство очакват резултатите от направен одит за пътна безопасност, който трябва да покаже различни варианти за повишаване на сигурността в района, докато бъде завършено трасето.

Лиляна Павлова, министърът на регионалното развитие и благоустройството: "С директно поставяне на мантинела или сериозни разделители биха възпрепятствали преминаване при ПТП на линейка, ако ние направим физическо заграждане и затова търсим други начини, които ще ни предпише одитът".

За последните 3 години при катастрофи в Кресненското дефиле са загинали 40 души, ранените са над 250.