Заради все по-честите катастрофи - увеличават се часовете за кормуване в обучението на шофьори и се намалява теорията. Това предвиждат част от промените в правилата за шофьорските курсове, които са подготвени от работна група и предложени за одобрение в министерството на образованието. Целта е кандидатите за шофьорски книжки да имат значително по-добри практически умения. Въвежда се и по-сериозен контрол на школите за обучение на шофьори.

През последните две години се наблюдава рязък скок на загиналите в катастрофи, причинени от шофьoри на възраст между 18 и 25 години и с малък опит зад волана.

Най-често се правят фатални грешки в извън градско пътуване, както и при движение в пътища с повече и по-остри завои. За това в предложенията за нови правила при обучението на шофьори часовете за кормуване от 31 се увеличават на 42 и се въвеждат задължително шофиране в различни по сложност пътища.

Малина Крумова, председател на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата": Като например, движение извън населено място или движение в населено място с интензивен трафик. Включително се добавя управление на магистрала, което до момента не е било в документацията.

С повечето часове ще бъде задължително обучението по пътища тип планински проходи. Шофиране по време на дъжд, както и извън града в натоварени участъци, където може да се наложи бърза реакция заради неправилно изпреварване, което създава опасност. До момента заради малкия брой часове тези изисквания не са били заложени в обучението.

Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: Просто не остава време тези хора да излязат извън населеното място, да шофират по магистрали, или съответно да шофират нощно време, което също е акцент. Защото нощно време, ако погледнете статистиката, са загинали само млади хора.

При обучението за шофиране в населени места също се въвежда задължителни изисквания то да бъде там, където е натоварено и конфликтно, за да се създават умения за бърза реакция и преценка на ситуацията.

Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: И не на последно място, шофиране по такива булеварди с тапа в пиковите часове.

В новите правила се засилва и контролът на школите за обучение на шофьoри, че ще изпълняват изискванията, които се въвеждат.

Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: Ще има електронен дневник и се обмисля варианта за електронна карта, посредством която при влизане в автомобила да се чекира часа на ученика, който е влезнал.

Не се предвижда задължителното връщане на полигона, то остава доброволно по желание на обучаващия се или по преценка на инструктора.

Новите шофьори ще имат 26 вместо 39 контролни точки, както е и в момента.