Сделката за евентуално сливане на Рено и Фиат-Крайслер трябва да гарантира запазване на работните места и производствените мощности в страната, това съобщи Париж. Двете компании са в преговори пред лицето на задаващите се значителни технологични и регулаторни промени в автомобилния бранш. Съюзът им може да роди третия по големина автомобилостроител в света.

© снимка: АРХИВ

Съюзът между Рено и Фиат-Крайслер на стойност 35 милиарда ще носи по пет милиарда евро икономии годишно. Наблюдатели обаче предупреждават, че компаниите са изправени пред редица предизвикателства. Те варират от влиятелни акционери, включително правителствата на двете страни, до профсъюзи и японския производител Нисан - дългогодишен партньор на Рено. Рим не изключи да вземе дялове в бъдещата компания за да балансира френските акции в Рено, които ще бъдат намалени от 15 на 7,5 процента. Париж обаче има условия.

Брюно льо Мер - министър на финансите на Франция: Четири гаранции. Първата е за запазване на работните места и индустриалните обекти. Казах на председателя на Рено Жан-Доминик Сенар много ясно, че това е първата гаранция за започване на преговори с Фиат.

Париж иска и солидно представителство в борда на новата компания, също така тя да бъде лидер в разработката на батерии за електрически автомобили, а сделката да се осъществи в рамките на съществуващото партньорство Рено-Нисан. Японската компания обяви, че е отворена за "конструктивни преговори".

Утре в Япония ще заседава управителният съвет на френско-японския алианс. Според някои източници Рено и Фиат-Крайслер са се съгласили да запазят работни места и производствени мощности, което открива път към съкращения сред ръководния състав и свиване капацитета на заводи.