НОВИНИ

Премиерът уволни шефа на АПИ заради "Ечемишка", отварят тунела в понеделник

Престъпна безотговорност - с този мотив служебният премиер Огнян Герджиков освободи председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Дончо Атанасов и директора на държавната компания "Автомагистрали" Парашкев Кръстев, заради трагедията в тунела "Ечемишка". За нов шеф на Пътната агенция е предложен Пирин Пенчев, а на "Автомагистрали", която поддържа тунелите на "Хемус" - Валентин Николов. Премиерът пое личен ангажимент движението през тунела да бъде пуснато в понеделник, 13 февруари. От АПИ нямат официален коментар.

Александър Марков
от Александър Марков Екип на "По света и у нас"
20:01, 08.02.2017
Чете се за: 02:21 мин.
У нас

Четири дни след трагичния инцидент в "Ечемишка", когато осветително тяло се откъсна и уби жена в преминаваща кола, премиерът Огнян Герджиков смени ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура". Рокадите и уволненията в Пътната агенция премиерът и служебният регионален министър Спас Попниколов обявиха на извънреден брифинг, продължил по-малко от 2 минути.

Огнян Герджиков, служебен министър-председател: Престъпната небрежност трябва да се санкционира, поех ангажимент за това. И в резултат освобождавам председателя на УС на АПИ Дончо Атанасов. Освобождавам Парашкев Кръстев, изпълнителен директор на "Автомагистрали" ЕАД с принципал МРРБ. На директора Георги Златев от дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" при АПИ е прекратено служебното правоотношение.

Досегашният председател на АПИ инж. Дончо Атанасов остава, обаче, член на УС, какъвто беше, преди да поеме поста от Лазар Лазаров.

Секунди след обявяването на уволненията станаха ясни и хората, които поемат Агенцията.

Спас Попниколов, служебен министър на регионалното развитие и благоустройството: Предлагам на господин премиера за председател на УС на АПИ да бъде назначен господин Пирин Пенчев и за изпълнителен директор на "Автомагистрали" ЕАД господин Валентин Николов.

Пирин Пенчев е бивш заместник-директор на ИА "Пътища" по времето, когато Веселин Георгиев беше неин председател. Премиерът Герджиков е настоял, също така, да бъдат освободени директора на Областното пътно управление - София Веселин Николов и началника на Районната пътна служба - София Боян Игнатов.

Огнян Герджиков, служебен министър-председател: Разпоредил съм на министър Попниколов пълен преглед на всички съоръжения по автомагистралите, тунели, мостове и т.н. с оглед на безопасност. Що се отнася до магистрала "Хемус", поемам и личен ангажимент тя да бъде пусната в понеделник, 13 февруари.

Преди това трябва да бъдат свалени осветителните тела в тунела "Ечемишка". От тази сутрин вече няколко екипа работят по това.

инж. Васко Господинов, техн. ръководител: Моето мнение, че е доста корозирала и е трябвало малко по-рано да се направи ремонт на съоръжението.

Над 20 са работниците, които извършват демонтажа на опасната метална конструкция в тунела.

инж. Васко Господинов, техн. ръководител: За демонтажа не трябва и не може да се бърза. Трябва да се спазва технологията, за да е безопасно.

Заради ремонта АПИ осигури алтернативни маршрути за минаване.

Леките коли могат да минават през едната тръба на тунел "Витиня" за Варна, като се отклоняват при пътен възел Топли дол и оттам поемат по стария път през Ботевград. Тировете биват отклонявани на пътен възел Витинска река. Старият път, обаче, не е в цветущо състояние.

Виждате в какво състояние са някои участъци от стария път за Ботевград. Тези дупки тук се намират на завой и шофьорите влизат с висока скорост и за да избегнат дупките, правят резки движения, което е доста, доста опасно.

Въпреки че по-големите дупки са закърпени скоро, има още. Някои от тировете днес късаха гуми и аварираха.

Георги Колаков, шофьор на ТИР: - От колко време си тук? - Може би от 2 часа и половина-три.

- По-бавно ли е минаватето оттук? - Да. - Колко време повече ти отнема? - Ами зависи закъде пътувате. Ако пътуваш примерно за Северна България, за Русе, за Плевен, 4 часа. - Отгоре? - Да. - Само заради тоя затворен участък? - Да.

Междувременно директорът на "Трансстрой", която през 2007 година e трябвало да извърши ремонта на тунел "Ечемишка", заяви, че ремонтът не е започнал, защото държавата не е осигурила необходимото финансиране. С аванс от 2,4 милиона лева фирмата е закупила материали и е изготвила проект. Проектът бил предаден в министерството.

Николай Милев, директор на "Трансстрой": Но проектът не е утвърден. Оттам насетне не е назначена консултантска фирма надзорна, която да одобри проекта, да съгласува по-скоро проекта и да даде оценка за съответствието и да се издаде строително разрешение за започване на строително-монтажните работи.

Четири години проектът не е задвижен, а фирмата изчаква, според Милев. Чак през 2011 г. фирмата питат с писмо АПИ дали ще има развитие по ремонта, но отговор, според Милев, не бил получен.

Николай Милев, директор на "Трансстрой": На това писмо, което колегата го е пратил 2011 година, нямаме отговор.

Също през 2011 г. министерството подава сигнал до прокуратурата и съдът обявява договора за нищожен, а фирмата е осъдена да върне аванса.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Дружества монополисти търсят наследници на починали длъжници
Дружества монополисти търсят наследници на починали длъжници
Отлагат референдума в квартал „Младост“
Отлагат референдума в квартал „Младост“