Комисията по транспорт в ЕП подкрепи България по казуса с новия пакет "Мобилност", който изкара на протест превозвачи на 17 май. Отхвърлено беше предложението вчера международните шофьори да се прибират в родната си страна поне един път седмично. Остава обаче възможността водачите да нощуват в своите кабини, ако условията там позволяват.

Как приемат развоя на казуса от бранша - вижте във включването на Тереза Ставрева.


Веселин Стоянов, превозвач: Ние сме изключително щастливи от факта, че еврочиновниците успяха да разберат нашите справедливи искания.

Той определи пакета "Мобилност" като изключително тежък документ от над 120 страници и обясни, че исканията на българските превозвачи са в рамките на 4 точки, които, по думите му, са били "продиктувани от неясни интереси и правила".

Според него исканите промени са били "рестриктивни и насочени към отслабване на конкурентоспособността".

Промяна и регулация във всеки един бизнес е нещо добро, но трябва да бъде съобразена с нуждите на индустрията и да бъде диктувана от пазарни принципи, а не по изкуствен начин, смята и Николай Рашков, който е член на Асоциацияата на международните превозвачи.
Пълна капитулация на плана "Макрон" и победа за българската позиция

Пълна капитулация на плана "Макрон" и победа за българската позиция

Евродепутатите от комисията по транспорт на Европейския парламент одобриха промени в пакета за мобилност. Превозвачите не трябва да се прибират в роди...

Борисов за превозвачите: Това е пример, че с диалог се постигат успехи

Борисов за превозвачите: Това е пример, че с диалог се постигат успехи

Изваждането на българските превозвачи от пакета за мобилност е следствие на общите усилия не само на правителството, на българските евродепутати, но и...