НОВИНИ

Превозвачите искат референдум за излизане от ЕС, ако се приеме пакет "Мобилност"

Референдум за излизане от Европейския съюз ще инициират превозвачите, ако Брюксел не се откаже от въвеждането на рестрикции, които ще засегнат предимно българските международни шофьори в европейското транспортно законодателство. Това стана ясно след среща на бранша с министъра на транспорта Ивайло Московски днес.

Николай Минков
от Николай Минков
16:08, 04.06.2018 (обновена)
Чете се за: 01:00 мин.
У нас

Превозвачите се договориха с министър Московски той да представи тяхната декларация, в която те заплашват да инициират референдум за излизане от ЕС, ако бъде приет "пакетът за мобилност" без техните искания, на 7 юни по време на срещата министрите на транспорта в Люксембург.

Миролюб Столарски- зам.- председател на Българска асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт: Ние не искаме да стряскаме Европа. След като не бъдат приети нашите предложения, нашият бранш ще бъде извън Европа. А след като ще бъдем извън Европа - там където не можем да работим, там, където да изкарваме прехраната за нашите фирми, работници, тогава за какво ни е Европа.
Ангел Траков -председател на УС на Съюза на международните превозвачи: За един референдум са необходими около 500 хил. гласа. Ние даваме хляб на половината от тези гласове. Според нас, ние ще бъдем подкрепени и от доста други браншове, които пряко са засегнати.
Йордан Арабаджиев- изп.-директор на Съюза на международните превозвачи: Ние нямаме друг избор освен да втвърдим позициите си, защото в противен случай този бизнес ще бъде унищожен.
;

Три са основните искания, от които превозвачите не искат да отстъпят.

Превозвачите продължават да настояват да отпадне забраната водачите на тежкотоварни автомобили да преспиват в кабините, както и задължителното връщане на всеки 3 седмици в родината за почивка.

Йордан Арабаджиев, изп. директор на Съюза на международните превозвачи: Ние искаме водачът да има право да избира дали да се връща в дома или не. Т.е. той да бъде пълноправен член на ЕС. Ние искаме, когато се казва, че шофьорите трябва да почиват извън кабината, да има осигурени паркинг зони, които да са сигурни. Дотогава обаче, шофьорите не би следвало да бъдат извадени от кабините, защото когато са извадени, те ще бъдат на неохраняеми паркинги.

От бранша не се отказват и от намерението да организират ефективни протести с ТИР-ове в Брюксел.


Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Премахват пет заведения на Южния плаж в Слънчев бряг
Премахват пет заведения на Южния плаж в Слънчев бряг
Японски министър връща годишната си заплата в хазната заради скандал
Японски министър връща годишната си заплата в хазната заради скандал