Референдум за излизане от Европейския съюз ще инициират превозвачите, ако Брюксел не се откаже от въвеждането на рестрикции, които ще засегнат предимно българските международни шофьори в европейското транспортно законодателство. Това стана ясно след среща на бранша с министъра на транспорта Ивайло Московски днес.

Превозвачите се договориха с министър Московски той да представи тяхната декларация, в която те заплашват да инициират референдум за излизане от ЕС, ако бъде приет "пакетът за мобилност" без техните искания, на 7 юни по време на срещата министрите на транспорта в Люксембург.

Миролюб Столарски- зам.- председател на Българска асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт: Ние не искаме да стряскаме Европа. След като не бъдат приети нашите предложения, нашият бранш ще бъде извън Европа. А след като ще бъдем извън Европа - там където не можем да работим, там, където да изкарваме прехраната за нашите фирми, работници, тогава за какво ни е Европа.
Ангел Траков -председател на УС на Съюза на международните превозвачи: За един референдум са необходими около 500 хил. гласа. Ние даваме хляб на половината от тези гласове. Според нас, ние ще бъдем подкрепени и от доста други браншове, които пряко са засегнати.
Йордан Арабаджиев- изп.-директор на Съюза на международните превозвачи: Ние нямаме друг избор освен да втвърдим позициите си, защото в противен случай този бизнес ще бъде унищожен.
Превозвачи се срещнаха с министъра на транспорта

Превозвачи се срещнаха с министъра на транспорта

Превозвачески фирми и министърът на транспорта Ивайло Московски проведоха извънредна среща в Министерството на транспорта. Обсъдени се предложенията в...

Три са основните искания, от които превозвачите не искат да отстъпят.

Превозвачите продължават да настояват да отпадне забраната водачите на тежкотоварни автомобили да преспиват в кабините, както и задължителното връщане на всеки 3 седмици в родината за почивка.

Йордан Арабаджиев, изп. директор на Съюза на международните превозвачи: Ние искаме водачът да има право да избира дали да се връща в дома или не. Т.е. той да бъде пълноправен член на ЕС. Ние искаме, когато се казва, че шофьорите трябва да почиват извън кабината, да има осигурени паркинг зони, които да са сигурни. Дотогава обаче, шофьорите не би следвало да бъдат извадени от кабините, защото когато са извадени, те ще бъдат на неохраняеми паркинги.

От бранша не се отказват и от намерението да организират ефективни протести с ТИР-ове в Брюксел.