Европейският парламент прие на първо четене спорния пакет Мобилност. Бяха отхвърлени всички над 1000 предложения за промени, предложени от българските евродепутати и от колегите им от Изтчна Европа. Парламентът обаче не гласува започването на преговори с Комисията и държавите-членки, които означава, че окончателното приемане на пакетът „Мобилност“ ще стане в следващия мандат на Европарламента.

Вижте повече в прякото включване на кореспондента на БНТ в Брюксел Десислава Апостолова:

Евродепутатите приеха оспорвания пакет „Мобилност“, който се състои от три основни доклада. И трите бяха гласувани и приети на първо четене днес, въпреки че транспортната комисия в Европейския парламент одобри само един от тях. Поправките не бяха приети, но беше прието на първо четене това, което България не искаше.

От тук насетне пакетът „Моблиност“ ще стане обект на т.нар. триалози - разговори между ЕП, Европейския съвет и ЕК. Няма шанс в този европейски парламент пакетът „Мобилност“ да стане факт, защото няма време. Това най-вероятно ще стане в следващия мандат и то не по време на Румънското европредседателство, а на Финландското.

Ако пакетът „Мобилност“ бъде приет в този му вид, България има право да се обърне към съда на ЕС.


Срещу пакета "Мобилност": Превозвачи запалиха тежкотоварен камион в Пловдив

Срещу пакета "Мобилност": Превозвачи запалиха тежкотоварен камион в Пловдив

В знак на протест срещу гласуването на пакета "Мобилност", в Пловдив превозвачи решиха да изгорят тежкотоварен камион. Акцията цели да покаже, че ако...

Българските евродепутати днес определиха гласуването като „диктат на мнозинството“:

Андрей Новаков - евродепутат от ГЕРБ/ЕНП: Изправиха се и признаха в пленарна зала, че всички поправки, които са дошли от България, ще се гласуват ам блок без значение от тяхното съдържание, което е в разрез с правилника на този парламент и никой не го оспори. За мен това досие трябва да замине в съда час по скоро, защото прекалено много правила бяха потъпкани.

Ангел Джамбазки - евродепутат от ВМРО/Група на консерваторите и реформистите: Зад тези промени стои само и единствено желанието на центъра за изсмуче работната ръка от периферията, за принуди тези фирми, които са успешни, източните фирми, които са се развили благодарение на свободния пазар, постигнали са добри резултати, работниците им да бъдат привлечени в икономиките на Франция, Германия, Белгия, Италия.

Петър Курумбашев - евродепутат от БСП/Група на социалистите и демократите: Триалог очевидно няма да има. Искам да приключа със спекулации, че едва ли не от днес влиза в сила този пакет - не е така, очевидно тази работа остава за следващия парламент, може би и за следващата комисия и там трябва да бъде приет след триалог окончателен текст, който отново да се върне за гласуване в парламента.

Илхан Кючюк - евродепутат от ДПС/АЛДЕ: Сега успяхме да отложим приемането на пакета, но успехът не ни е гарантиран при следващото издание на парламента.

Сергей Станишев - евродепутат от БСП/Група на социалистите и демократите: Това означава ясно, че въпросът за бъдещето на пакета Макрон ще се решава от следващия парламент и апелът ми е към правителството да работни в съвета още по-активно от тук нататък.
В знак на протест - превозвачи в Пловдив запалиха камион

В знак на протест - превозвачи в Пловдив запалиха камион

В знак на протест срещу пакета "Мобилност" в Пловдив превозвачи изгориха тежкотоварен камион. Те отново заявиха, че ако бъде приета новата регулация,...

Аргументите на подкрепящите пакета „Моблиност“ са, че той ще премахне т.нар. социален митинг - така българските шофьори ще имат същите права като колегите си в Западна Европа.

Исмаил Ертуг - докладчик по пакета Мобилност, Групата на социалистите и демонстратите/ Германия: Знам, че българските и останалите евродупати от Източна Европа са подложени на натиск вътре в страните си. На всички нас ни предстоят европейски избори. Но ако те се съсредоточат върху съдържанието, ще видят, че нашата цел е да се постигне един принцип - еднакво заплащане за еднаква работа. Аз наистина не разбирам как вашите фирми позволяват да бъдат експлоатирани от големите западни логистични фирми. Защото това, което българските фирми получават е 30-40-50 процента по-малко в сравнение с една германска или австрийска фирма. Аз искам да променя това, искам вашите шофьори да получават колкото западните си колеги.
Пакетът "Мобилност" влиза за разглеждане в пленарна зала

Пакетът "Мобилност" влиза за разглеждане в пленарна зала

Спорният пакет Мобилност отново влиза утре за гласуване в пленарна зала. Пакетът ще бъде гласуван утре на първо четене заедно с над 1000 поправки одоб...