От февруари следващата година ще влезе в сила новият европейски регламент за достъп до пристанищни услуги. Като резултат концесионните възнаграждения биха могли да се превеждат не в бюджета, а като приход на „Пристанищна инфраструктура“, което ще гарантира финансова прозрачност в управлението. Това заяви във Варна Ангел Забуртов, генерален директор на държавното предприятие. Той участва в седмата международна конференция-изложение "Пристанища и корабоплаване по Черно море 2018".

Варна

Повече от 300 експерти от над 20 държави обсъждат новите възможности при възраждането на стария Път на коприната от Китай до Европа и Москва и възможните отклонения, от които и България би имала полза.

Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“: Особено за пристанищата, като държава би било добре, ако направи едно отклонение, и мине през Азърбейджан – Баку, Грузия, да влезе в Черно море, да направим хъбове, с които да стигнем до Европа.

Новите хъбове с добавена стойност, а не само за транзитни товари, и възраждането на интермодалните терминали са двата добри варианта за пристанищата ни. Необходимо е обаче да се осигурят товари, защото Варна – Иличовск, проектиран за 6 милиона тона годишни товари, в момента не достига дори 100 хиляди тона. Това, което България може да предложи, е една от най-съвременните системи за управление на корабния трафик.

Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“: Това означава, че имаме информация и можем да разпространяваме информацията по логистичната верига единствено и само по електронен път.

Участниците в конференцията „Пристанища и корабоплаване в Черно море“ представят личния си опит в подобряване на работата на пристанищата, нови технологии и съвместни проекти, като основната тема е инициативата „Един пояс – един път“ за развитие на древния път на коприната.