Осем месеца след автобусната катастрофа край Своге, прокуратурата обвини още 7 души за трагедията. В катастрофата загинаха 20 души, 8 бяха ранени. Новите обвиняеми са двама членове на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", директор на дирекция в Агенцията и четирима служители от строителната фирма и надзора, които са ремонтирали участъка от пътя. Обвинението посочва и че качеството на пътната настилка е допринесло за катастрофата.

След месеци разследване, 46 експертизи, 10 огледа на място и разпитани 155 свидетели - прокуратурата е установила, че ремонтът на участъка от пътя София-Своге, при който се случи тежката катастрофа от август миналата година, е извършен изключително некачествено, надзорната фирма и членове на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ не са осъществили нужния надзор, нито са извършили последващ ремонт на пътя. Всичко това е допринесло за катастрофата.

Обвинени са изпълнителният директор на фирмата, ремонтирала пътя - „Трейс София“; началникът на асфалтовата база в Костинброд, техническият ръководител на проекта, както и строителният инженер, осъществявал надзора върху строителството. Всички те са с обвинение за това, че са вложили некачествени материали при ремонта на пътя и са фалшифицирали документи.

Обвинени са още инж. Светослав Глосов и Дончо Атанасов в качеството им на членове на УС на АПИ. Първият - вече бивш. Според прокуратурата, те са извършили длъжностно престъпление, като - въпреки десетките сигнали до тях от полицията - не са поискали ремонт на пътя за сметка на изпълнителя.

​Прокуратурата обвини двама бивши шефове на АПИ за катастрофата край Своге

​Прокуратурата обвини двама бивши шефове на АПИ за катастрофата край Своге

Прокуратурата обвини още 7 души за катастрофата край Своге. През август миналата година там загинаха 20 души, а 8 бяха ранени. За длъжностно престъпле...

Прокуратурата поддържа основното обвинение - към шофьора на автобуса Григор Григоров, чиято е основната вина за катастрофата, според обвинението.

При ремонта на участъка от пътя София-Своге фирмата "Трейс София" е вложила в асфалта не натрошен камък, а много по-евтиния натрошен варовик - в пълно нарушение на изискванията в закона и Българския държавен стандарт, са установили пробите, поръчани от прокуратурата.

Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор: Това е довело до силно нарушена възможност за сцепление на гумите с пътната настилка, допускането на хлъзгане на автомобилите и невъзможност да бъдат контролирани и управлявани коректно от техните водачи.
Проведоха следствен експеримент за тежката катастрофа край Своге

Проведоха следствен експеримент за тежката катастрофа край Своге

Следствен експеримент затвори за 2 часа пътя край Своге. Все още тече разследването на катастрофата през лятото, при която загинаха 20 души, а трима м...

И още нарушения: в документите на поръчката, възложена от АПИ, изобщо липсва изискване за поставяне на стоманени мантинели, са установили от прокуратурата. Вместо това строителят е поставил бутафорна мантинела. За да прикрият нарушенията, строителят и надзорът са представили пред АПИ фалшиви документи.

Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор: Нищо от онова, което те са описали, не отговаря на обективната истина. И това сме го доказали в рамките на разследването не само чрез изследване на проби от пътната настилка, но и чрез проследяване на доставчиците на фирмите, които са създавали асфалтовия пласт.
АПИ с изцяло нов проект за опасния път край Своге

АПИ с изцяло нов проект за опасния път край Своге

Започна поставянето на нова мантинели на мястото на катастрофата край Своге. На 23 ноември прокуратурата е разрешила на АПИ подновяване на еластичната...

Няколко години поред - от юни 2017 г., членовете на УС на АПИ Светослав Глосов и Дончо Атанасов са получавали сигнали от районното управление на МВР и Областното пътно управление, че на пътя стават много катастрофи. Пътят е бил в гаранционен срок.

Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор: Гаранцията е била валидна и е била в размер на около 2 млн. евро, но вместо да се предприеме задържане на тази гаранция и ангажиране на строителя за незабавен ремонт, Глосов е изпратил едно писмо до „Трейс“ с молба да отстранят нередностите.
Жертвите на смъртоносната катастрофа край Своге станаха 20

Жертвите на смъртоносната катастрофа край Своге станаха 20

Жертвите на смъртоносната катастрофа край Своге станаха 20. В Пирогов, въпреки усилията на лекарите, почина още една жена.

От Трейс не започват ремонт, а Глосов не предприема нищо. Дончо Атанасов пък не поръчва експертиза на пътя и не назначава ремонт.

Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор: Специалната цел, която са преследвали и двамата обвиняеми в престъплението по служба, е да не се наруши финансовата стабилност на фирмата-строител - да не им се причинят неблагоприятни последици по усвояване на банковата гаранция в размер на 2 млн. евро.
Преасфалтирането на фаталната пътна отсечка край Своге започна

Преасфалтирането на фаталната пътна отсечка край Своге започна

Тази сутрин започна преасфалтирането на отсечката на трагичния инцидент край Своге, който отне живота на 17 души. Пътят ще бъде пуснат за движение още...

Въпреки всички тези нарушения от прокуратурата посочват, че основна вина за трагедията носи шофьорът Григор Григоров, който е навлязъл с 53 км. в час в завоя при разрешени 40.

Като обвиняем е привлечен и директор на дирекция в Пътната агенция, който е отговарял за последващия надзор на пътя.

На Дончо Атанасов и Светослав Глосов са наложени парични гаранции по 10 000 лева. На директора на "Трейс София" - 15 000 лева, а останалите обвиняеми лица - с по 2000 лв. Разследването по случая продължава, като кръгът на обвиняемите лица може да се разшири, заявиха от прокуратурата.