Пренастройването на организма от зима към пролет може да провокира главоболие, мигрена или депресия - обединени в термина "пролетна умора". Тя се засилва и в дните след промяната на часовото време, което се прави в края на март. Можем ли да я излъжем просто с хубава храна и повече настроение или няма как да я преборим без релаксираща СПА почивка. Вижте в репортажа на Карина Караньотова

В началото на пролетта зимното хранене вече дава отражение и имаме дефицит на ценни витамини и минерали, отделно сега не е сезон за почивки и повечето хора усещат хронична умора, а според психиатрите депресиите също се изострят през пролетта. Затова не е изключено в тези дни да усетите повече сънливост и апатия.

Ако сте в добро психично здраве, не би трябвало пролетта да не ви се отрази негативно, възможно е дори да почувствате вдъхновения. Най-сигурните начини да се предпазите от стресовата депресия си остават повече слънце или почивка от стреса извън града.

Проф. Иван Миланов, невролог: Това е абсолютно сигурно, че човек, когато е на СПА и на почивка - няма умора, няма депресия, но няма как. Но ако достатъчно дълго време наблюдаваш момичетата с късите поли по улиците, аз мисля, че това е достатъчно да ти се повиши серотонинът и норадреналинът.

Ако наистина ви е невъзможно по естествен начин да си набавите допамин, серотонион, ендрофини и окситоцин, според проф Миланов, не е толкова лоша идея да се прибегнете и до антидепресанти.

Проф. Иван Миланов, невролог: Те не са толкова страшни, колкото много хора си и представят. В общи линии повишават нивото на серотонина и норадреналина, но пристрастяване има към субстанции, които като ги изпиеш, нещо ти се променя. Така наречени транквилизатори, бензодиазепини, към тях има пристрастяване. Те затова са на зелена рецепта.

Смяната на часовото време от зимно на лятно допълнително натоварва хората затова проф. Миланов е доволен, че предстои премахването му.