Съветът на Европейския съюз одобри тази нощ промяната в правилата за извършване на международни товарни превози. Промените предвиждат до 2024 г. всички камиони в ЕС да бъдат снабдени с специални устройства - тахографи, които да контролират движението на им, кога водачите ползват почивка или товарят и разтоварват. Предвижда се също така шофьорите да ползват седмичната си почивка извън превозните средства. Още за пакета от мерки, който ще бъде обсъждан и в Европейския парламент - от кореспондента ни в Брюксел Десислава Апостолова.

Министърът на транспорта Росен Желязков коментира, че България е останала в графата на изчислените жертви по отношение на правилата за международни товарни превози. Той заяви, че една от важните червени линии за България все пак не е била прекрачена.

Росен Желязков, министър на транспорта: Знаете, че ние не дойдохме с голяма кошница, не си тръгваме и с много пълна кошница. Това, което успяхме да постигнем е - първо ще започна от добрата новина, беше да се преборим за пълното заличаване на текста за прибиране на превозното средство по държавата на установяване.

По настояване на държави като Франция и Германия за международните превози ще се прилага директивата за командированите работници.

Българските шофьори няма да могат да ползват седмичните си почивки в кабината на превозните си средства, а всеки четири седмици ще трябва да се прибират в страната.

Според евродепутата Петър Курумбашев, договореното от министрите е неизгодно за България и предстои тежка битка в Европарламента.

Петър Курумбашев, евродепутат от ПЕС: Искам да отбележа, че беше много рано да думкаме тъпаните през май и да посрещаме Бойко Борисов на летището като цар Освободител, защото както виждате след това среднощно решение на Съвета на ЕС ние сме в много тежко положение, което ще се опитаме да смекчим като удар в ЕП.

Депутатът Андрей Новаков се надява разглеждането на промените в ЕП да не бъде в рамките на този на мандат.

Андрей Новаков - евродепутат ГЕРБ/EНП: От тук насетне остава да събираме колкото се може повече подкрепа в ЕП, ако се стигне до гласуване, надявам се в рамките на този мандат да не разглеждаме темата, но ако това се случи ще направя всичко по силата си да смекчим тези текстове или да отхвърлим пакета.

Министър Желязков коментира, че след гласуванията в ЕП, България ще реши дали има основание да заведе дело в съда на ЕС за новите правила.

Какъв ще е ефектът за българските превозвачи след новите правила в ЕС?

Какъв ще е ефектът за българските превозвачи след новите правила в ЕС?

Българските международни транспортни превозвачи обмислят протести в Брюксел или Букурещ, ако промените в пакета "Мобилност едно" бъдат приети окончате...