Новата метростанция на булевард "България" е готова. Очаква се до края на годината да са готови и останалите станции по третия лъч на метрото - от "Красно село" до булевард "Владимир Вазов". Станция "булевард България" е в цветовете на трибагреника - бяло, зелено и червено. На нея са поставени и стъклени ограждения с цел да осигурят безопасността на пътниците. Подобни ограждения ще има и на другите станции от новия лъч на метрото.

инженер Стоян Братоев, изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД: Първи ще бъдат пуснати петте станции от "Красно село" до кръстовището на "Патриарх Евтимий" и "Граф Игнатиев". Едновременно с това се подготвя за пускане и участъка от "Орлов мост" до "Владимир Вазов". Целият участък от 8 километра трябва да е готов до края на годината.

Новите стъклени ограждания се слагат за първи път с цел безопасност.

инженер Стоян Братоев: Те се слагат за първи път при нас. В чужбина ги има на много места. В Париж старите линии се преоборутват с подобни заграждения с цел безопасност на пътниците. Когато пристига влакът, той задейства отварянето на тези врати и след тях се отварят и вратите на влака.

Пристигнаха и новите влакове, един от тях вчера мина по трасето.

инженер Стоян Братоев: В момента тече обучение на машинистите - както теоретично, така и по отношение управление на влаковете. Трябва да бъдат изпитани и самите влакове - спирачни изпитания, скоростни изпитания, всичко, което е необходимо. Тъй като те идват директно от завода и това трябва да стане в реални условия. Затова сме подготвили този участък от 2,5 километра предварително, за да може да го ползваме като трасе за изпитание на влаковете и на системите.

Влаковете имат възможност да се дооборудват да се управляват без машинист.

инженер Стоян Братоев: Ние сме решили и практиката на много места е така, да не ползваме тази опция на първо време. Влакът така или иначе трябва да има съпровождащо лице, което да е обучено да борави с управлението на влака, и поради тази причина смятаме, че е по разумно да има машинист от гледна точка на безопасността на пътниците.

Прегражданията между пероните и влаковете могат да бъдат поставени и на станции по другите две линии на метрото.

инженер Стоян Братоев: Подготвили сме тръжна процедура да пуснем пилотно на две от станциите. Тъй като старите влакове са с различни модификации и с различно разположение на вратите, няма да бъдат на този принцип, а с вертикално повдигане. До месец ще стартираме тръжна процедура за две пилотни с възможност за общо десет.

Очаква се по новата линия, когато е цялостно завършена, да се движат около 200 хиляди пътници дневно, а по първата част от линията, която се очаква да е готова до края на годината, се предвиждат около 130 хиляди пътници дневно.