С нови около 5500 места ще се разшири "Зелената зона" в София. Това реши транспортната комисия в Столичния общински съвет. Предложението е на районните кметове на "Лозенец", "Оборище", "Възраждане" и "Красно село", които подчертават, че това е волята на по-голямата част от жителите. Очаква се разширението да стане факт в края на юни.

София

Заради липсата на контрол по паркирането в районите "Лозенец", "Оборище", "Възраждане" и "Красно село" граждани поискаха да се въведе зелена зона. До това решение се стигна след проведени обществени обсъждания и внесени от районните кметове доклади в общинския съвет.

Зафир Зарков, общински съветник: "Ползите от тези зони в последните години като цяло се наложиха явно като един механизъм, който регулира паркирането и остава достатъчно пространство за живущите да могат да паркират в такива зони."

След разширението на зелената зона в район "Оборище" ще се разкрият около 1000 нови места за паркиране.

Васил Цолов, кмет на район "Оборище": "Зелената зона се увеличава в зоната между булевард "Христо и Евлоги Георгиеви", улица "Милко Бичев", "Данаил Николаев", "Ситняково" стигаща до улица "Черковна" и "Султан тепе".

В "Лозенец" ще се разкрият най-много места, близо 2200, след като през октомври бяха обособени 3500. Те ще достигнат до търговския център в кв. "Хладилника". Ред в паркирането ще бъде въведен и в район "Красно село" между булевардите "Иван Гешов", "Пенчо Славейков", "Ген. Тотлебен" и "Георги Софийски".

Ана Премянова, жител на квартала: "Искам да има зелена зона, защото, като дойде някой, няма къде да спре дори и за един час. По-добре да се плаща."

В района се намират много лечебни заведения и често се налага да се обикаля по 30-40 минути в търсене на паркомясто.

С въвеждането ѝ хората вярват, че нарушителите ще намалеят и ще бъде засилен контролът. Други обаче се обявиха срещу превръщането на улиците в платени паркинги.

Лиляна Славова: "Откъде накъде вътрешните улици, които не са на булеварда, ще се плащат? Аз това не мога да разбера? Зелена зона според мен не трябва да бъде, защото за да има зелена зона трябва да подсигурят паркинги според мен."

В допълнение на това от Общината заявиха, че до края на годината ще бъде довършен и отворен буферният паркинг до метростанция "Васил Левски". Ще бъдат изградени още на булевард "Сливница", в района на Централна гара и в "Люлин". На този фон от Центъра за градска мобилност казаха, че ще обявят обществена поръчка за ремонта на 100 тротоара в София.

Румяна Милова, член на Управителния съвет на ЦГМ: "Съвместно с районните кметове ще бъдат избрани кои точно тротоари точно да бъдат ремонтирани."

От дружеството планират да започнат да заделят и по 2 милиона лева годишно от приходите си, за да продължат да ремонтират тротоари в града. Предстои предложението за разширяване на зелената зона в четирите района да бъде гласувано от общинските съветници през март.