Световноизвестният музей в Париж - Лувъра постави нов рекорд за посещаемост през 2018 г. с помощта на американската певица Бионсе и нейния съпруг Джей-Зи.

След чувствителния отлив на посетители заради атентатите през 2015 г., 2018-та е повече от добра година за Лувъра.

Музеят в Париж е бил посетен от 10,2 млн. души - ръст от 25% спрямо предходната година. Нито един музей в света не може да се похвали с такива добри резултати, а успехът според френски медии се дължи на богатата колекция, модернизацията и интелигентната комуникационна стратегия.

Според представители на музея важна роля е изиграл клип на Бойонсе и Джей-Зи, заснет пред Мона Лиза, Венера Милоска и други известни творби. Той е бил гледан 150 милиона пъти в Ю Тюб.

Инвестицията от 60 млн. евро за модернизация също е оказала влияние. Голяма част от средствата са набавени след откриването на подразделение на Лувъра в Абу Даби.

В Лувъра се съхраняват 554 000 експоната, разположени на повече от 70 хил. кв. метра площ. Три четвърти от посетителите са чужденци, най-много от тях американци - приблизително милион и половина души, както и 1 млн. китайци.

Джокондата остава основната аткракция. 2019 г. ще бъде белязана от две големи събития - 30 години от изграждането на пирамидата, откъдето се влиза в музея, и ретроспекция, посветена на Леонардо да Винчи по повод 500-годишнината от смъртта на твореца.

Протестите на „жълтите жилетки" не са засегнали туризма и посещението на музеите като цяло. Триумфалната арка, която стана сцена на насилие и бе затворена за две седмици, е била най-популярният монумент във Франция, привличайки 1,7 млн. туристи.