Първата ремонтирана гара ще е Подуяне, за която Националната компания „Железопътна инфраструктура“ сключи договор с фирма изпълнител. Предстои такъв да бъде подписан за "Казичене" и "Искър". Изпълнението на проектите се забави заради обжалване на процедурите за избор на изпълнители.

Цялостна реконструкция на гара Подуяне не е правена от създаването на гарата - пейките са стари, работи само едно гише и в момента само една от вратите може да се отваря. Има проблеми с осветлението и с течове.

Инженер Ивайло Дженев - Националната компания „Железопътна инфраструктура“: (Ремонтите - б.р.) в гарата в Подуяне и гара Искър ще започнат в началото на месец май. Сроковете за гара Подуяне са 15 месеца за изпълнение, за гара Искър - 1 година. За Казичене има едно обжалване и процедурата е в Комисията за защита на конкуренцията.

Инженер Дженев заяви, че няма опасност заради обжалването да не могат да се изпълнят ремонтите. След произнасянето на КЗК Казичене ще бъде завършено.

Реконструкциите в гара Подуяне ще включват конструктивно укрепване, подобряване на енергийната ефективност, достъп за лица в неравностойно положение, озеленяване. ВиК и електроинсталациите също ще бъдат подновени.

Инженер Ивайло Дженев: Макар и да не е паметник на културата, гара Подуяне има своя културен смисъл в живота на столицата", допълни инженер Дженев и обяви, че дървените врати в гарата ще бъдат реставрирани.

Гарата ще работи без прекъсване по време на ремонта, въпреки че ще има известни затруднения в отделни етапи на ремонтните дейности.

Строителните стойности на ремонтите на трите гари са около 5,4 милиона лева - 2,9 милиона за Подуяне, 1,2 милиона за Искър и 1,1 милиона за Казичене.