НОВИНИ

Започна строежът на третата метролиния

В първия ден от февруари центърът на София осъмна с нова организация на движението. От днес частично е затворен част от булевард "Евлоги и Христо Георгиеви" заради строежа на метрото.

Александър Марков
от Александър Марков
20:11, 01.02.2016
Чете се за: 01:51 мин.
У нас

Нормално движение и спокойни шофьори, които проявяват разбиране. Така накратко можем да опишем ситуацията на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" при кръстовището с бул. "Мадрид". Именно тук е една от двете големи тапи в София заради строежа на метрото.

В час пик, движението е доста интензивно, както се и очаква. Но няма как - трябва да се изтърпи тази ситуация, поне в следващите две години. Новата организация на движение ще е в сила до 1 февруари 2018 г.

През това време ще се строят седемте метростанции от третия лъч на метрото - от Малък градски театър зад канала до Красно село.

;

До 1 февруари 2018 година западното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" ще остане затворено. Източното платно ще поеме целия трафик двупосочно.

От двупосочно движението става еднопосочно по ул. "Силистра" - от кръстовището с "Евлоги и Христо Георгиеви" до "Чамкория".

Синята зона в района вече няма да е в сила, а наказателният паркинг се премества пред ж.п. гара "Подуяне".

Шофьорите приеха новината със смесени чувства:

- Как ви се струва новата организация на движение? - Малко е ужас. - Ужас е? - Да. - Защо? - Ми тясничко. Сега оттука да ходиш към БНТ примерно... е ужас.

- Винаги е проблем. - Защо? - Има ли ремонт, винаги има проблем.

- Сутрин едва ли ще е бързо, но няма значение. Ще търпим. - Ще търпим? - Ми ще търпим. Това е за нас.

- Свикнали сме с такива промени. По принцип, ако се спазва, има толерантност между водачите, няма да има задръствания.

И още промени: спирката на Орлов мост се измества със 100 метра в посока ул. "Гурко".

- Лесно се ориентирах. Няма нищо сложно. Ние нямаме търпение за нищо - нито, когато искаме да подобрим живота си, нито, когато е лош. Винаги мрънкаме. Ще изтърпим известно време неудобствата в името на обществения транспорт.

От Столичната община препоръчаха на шофьорите, които нямат търпение, да изпробват алтернативни маршрути.

инж. Кирил Зайков, ръководител на проекта за третата метролиния: "Например тук алтернативен маршрут е покрай паметника Левски или покрай гара Подуяне. Това нещо се извършва по одобрен от органите проект. Това е Комисията по организация и безопасност на движението към СО и КАТ. Така че сигнализирането и указателните табели и знаци са изключително коректни."

Заради строителството на третия лъч с нов маршрут се движат и автобусите 11, 213 и 404.

;

Строителната фирма, която работи по метрото, е отрязала 9 кестена по бул. "Патриарх Евтимий". Това предизвика остра реакция в социалните мрежи, защото кестените са един от символите на столицата.

Оказа, се че действително Столичната община е дала разрешение на строителната фирма да отреже кестените. 9 бяха отрязани, трябва да се отрежат общо 18. Засега рязането е спряно. Отстраняването на дърветата се налага заради преместването на подземните и надземни комуникации при строежа на новите метростанции там.

За да се сведе броят на дърветата до 18 проектът дори е преправян четири пъти. Няма как, обаче, трябва да се преместят доста кабели, вкопани в тротоара, над него, изобщо цялата подземна система ще се отстрани и дърветата няма как да останат, защото са в непосредствена близост.

Столичната община и строителната фирма обаче увериха, че 18-те кестена ще бъдат възстановени през април следващата година. И нещо повече - ще се посадят още три пъти по толкова на места, посочени от Общината. Така че ще има тройна компенсация за тези 18 дръвчета.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Бюджетът на Русе е над 102 милиона лева
Бюджетът на Русе е над 102 милиона лева
Нови схеми за измами в Денят започва в 6:00 ч.
Нови схеми за измами в "Денят започва" в 6:00 ч.