НОВИНИ

Ремонтът на тунел "Витиня" напредва при 24-часов режим на работа

Ремонтът на тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" напредва при пълна мобилизация и 24-часов режим на работа на екипите, съобщават от агенция "Пътна инфраструктура". На съоръжението работят над 100 души и 40 специализирани машини.

bnt avatar logo
от БТА
16:15, 16.10.2016
Чете се за: 01:01 мин.
У нас
ремонтът тунел витиня напредва часов режим работа

През следващата седмица започват изграждането на дренажната система и монтажът на новата хидроизолация. Изгражда се и нов колектор. Към момента е завършено разрушаването на старата бетонова облицовка на тунела, за която в хода на ремонтните дейности беше установено, че не отговаря на строителните норми и стандарти и е опасна.

Премахнати са и тротоарните пътеки в тунелната тръба и се укрепват слаби и повредени зони в стените, след което ще се положи хидроизолацията. Извърши се почистване на електро- и пожарните ниши, а повърхността им беше подготвена за хидроизолацията.

Предстои възстановяването на тунелната облицовка, обновяването на пътната настилка, на електрическата и на вентилационната инсталация, на системите за видеонаблюдение и пожароизвестяване и поставянето на ново LED-осветление.

Ремонтът на тръбата за Варна на тунела "Витиня" започна на 27 юни. Работите ще продължат и през зимния сезон съобразно с метеорологичните условия. Планирано е движението в участъка да бъде възстановено през пролетта на следващата година. Срокът беше удължен заради по-големия обем работа, която бе установено, че е необходимо да се извърши.

До приключване на строителството, преминаването през съоръжението продължава да се осъществява двупосочно в тръбата за София. Алтернативният маршрут за пътуване по време на ремонта от София за Ботевград е пътят "I-1" - от 215-ия км до км 209,500 и обратно. Връзката на АМ "Хемус" с първокласния път за пътуващите към Ботевград е при пътния възел при 30-ия км на автомагистралата /Витинска река/, а за идващите от Ботевград при 36-ия километър на АМ "Хемус".

Тунелът "Витиня" е най-дългият у нас - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 година. Последният му ремонт е правен преди 27 г., когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението. В момента на АМ "Хемус" се ремонтират тунелът "Ечемишка", виадуктът "Елешница", съоръжението при 41-я километър в участъка между тунелите "Ечемишка" и "Топли дол", както и пътният надлез "Яна" при Осми километър.

При добри метеорологични условия се очаква ремонтът при 41-я км да завърши до 20 октомври, а на платното за Варна на виадукта "Елешница" и на надлеза при 8-я км - до средата на ноември.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Българин приземи най-големия пътнически самолет Еърбъс А-380 на Летище София
Българин приземи най-големия пътнически самолет "Еърбъс А-380" на Летище "София"
Протести срещу търговските споразумения на ЕС със САЩ и Канада
Протести срещу търговските споразумения на ЕС със САЩ и Канада