Мъжкото хоро, което виждаме днес в Калофер на Богоявление, е типичен пример на традиционен продукт в традиционна среда. Това заяви Румен Драганов от Института за оценки и анализи в туризма и допълни, че смисълът на туризма е да имаш някакъв продукт, който да привлече туристи. Той обясни и че трябва да имаме по-голямо самочувствие и да не пускаме на безценица местата за спане, както и да излезем от порочния кръг, че сме алкохолна и парти дестинация.

Трябват ни по-интелигентни туристи, а те се привличат именно са качествен продукт, обясни експертът.

550 000 се оказаха пътувалите сега по Коледа и Нова година, отбеляза той. Общо пътуващите българи са около 3 700 000.

"Те пътуват около 5,4 пъти. Виждате, че почти всеки уикенд имаме голямо натоварване по магистралите. През лятото пътуващите българи надхвърлят 110 000 ежедневно през юли и август месец. Ние имаме 18,5 млн. туристически пътувания миналата година. Чужденците, които са дошли с цел туризъм, са около 11 700 000. Общо ние сме имали около 30 300 000 пътувания в България, което е доста интензивно, открои Драганов.

Ще се превърне ли Калофер в туристическа дестинация заради "леденото хоро"?

Ще се превърне ли Калофер в туристическа дестинация заради "леденото хоро"?

Препълнени хотели, заведения и много сергии заради характерното "ледено хоро" на калоферци. ЮНЕСКО наблюдава за трета година автентичния обичай, като...

Румен Драганов, Института за оценки и анализи в туризма: Туризмът е сериозен приход за икономиката. Това, което чухме от Калофер - хотелите заети, ресторантите заети, магазините на макс, сергиите на макс, т.е. това подобрява местната икономика. Много добре е, че са се обърнали към ЮНЕСКО и по всяка вероятност ще влязат като част от нематериалното наследство. В УниБИТ ние започнахме да работим в Катедрата по културно и историческо наследство и туризъм за създаване на два културни маршрута, туристически коридори, както в България ги наричаме на база на Декларацията от Варна от 2005 година. Разработваме пътя на Св. Кирил и Методий и пътя на Св. Софроний Врачански - това са два проекта, които могат да генерират допълнителен туризъм не само в България, но и в целия този регион, където тези наши бележити българи са пътували в Европа. ЮНЕСКО е пътят за привличане на туристи.

Според Румен Драганов трябва да се обърне и специално внимание на Банско, където се продават 65 хотела. Той определи ситуацията като трагедия и обясни, че чуждестранни туристи не се привличат чрез реклама, а по метода "от уста на уста". Само 4% идват заради рекламата, 34% са тези, които са дошли, защото други са им препоръчали България, каза той. Така че не е проблемът в рекламата, а в продукта, трябва ни качествен продукт и обслужване, добави Драганов.

Вижте целия разговор във видеото.