БДЖ не може да конкурира автобусите, но предлага нещо друго - интересно пътуване

Е, да - с влак е по-евтино, но е доста бавно. 20-те километра от София до Перник се взимат за час и нещо, а разстоянието до Петрич с пътническия влак отнема умопромрачителните 4 часа. С автобус е по-бързо, но по-скъпо. Сравненията в полза на едните и другите могат да продължат часове. А споровете кой предлага по-добър комфорт и пр. на пътуване са безкрайни.

Но!

Както каза един млада баща, с когото разговаряхме на обновяващата се Централна гара само преди дни: "Пътувам с БДЖ, защото с влака винаги е приключение". Без значение дали с в "новите" (те са вече на по 6-10 години) мотриси "Сименс", или в старите композиции.

Пътуваш бавно, спираш на всяка гара, но пък виждаш неща, които иначе никога не би спрял да видиш. Например пътуването до Петрич минава през Кресненското дефиле. Линията се врязва в тунелите и открива дефилето отдолу. Това не би могъл да видиш с автобус.

Във влака винаги ще се намери някой с десет торби багаж да се пльосне върху теб и, под формата на извинение, да завърже разговор за запустяващото село или цената на виното. Истински късмет е да срещнеш чехи, поляци и др. чужденци, избрали да живеят в България, с техния екскурзовод-българин.

Качват се и на доста добър български говорят за Рила, Пирин, Родопите и други десетки малки планини, чиито имена дори не помня. За 7-8-часовите преходи и за бетоновата джунгла, към която се завръщат. Такъв разговор винаги можеш да подслушаш във влака, защото във влака хората все намират за нещо да си поговорят.

А пътуването не винаги е, за да стигнеш най-бързо. Понякога е просто, за да пътуваш. Бавно. И да се наслаждаваш.


Коментари за "С влака винаги е приключение​"

Николай Стоянов

от Николай Стоянов • 31.12.2015

В много страни по света влаковият транспорт е най-сигурният, най-точният и най-бързият транспорт, предпочитан от всички. Например-Япония, Германия, Франция, Китай. Какво пречи влаковете в България, която е с толкова малка територия да достигнат световните стандарти? Малко инвестиции за смяна на релсовия път и малко за нови вагони и мотриси и изцяло ново ръководство и управление на БДЖ с хора, които да са прекарали поне по 3 месеца специализация в железниците на по-горе изброените страни. В БДЖ никой не е вкарал никакви нови идеи от времето на правителството на Симеон Сакскобурготски, което закупи мотриси от Сименс, предпочитани от всички пътници и до днес.


Вижте всички коментари

Напиши коментар

За да коментирате с Вашето име, моля, влезте в профила си. Вход.


Коментарите се преглеждат и одобряват от модератор.

Още от Александър Марков


Сагата с българския изтребител

22.09.2017


България и Гърция с обща позиция за бежанската криза

08.04.2016


РЕКЛАМА

Нови публикации в блогове


Оръжията в САЩ: Дебат с предизвестен край

Днес, 10:00, Александър Детев


Няма вече бариери пред Договора

16.02.2018, Костадин Филипов


И София се намесва в спора за името

09.02.2018, Костадин Филипов


Матю Нимиц в Атина и в Скопие

02.02.2018, Костадин Филипов



По света и у нас, емисия – 20:00, 19 февруари 2018 Всички емисии

РЕКЛАМА

Извънредни новини:

Този сайт използва БИСКВИТКИ (cookies).Като продължавате да използвате този сайт, вие се СЪГЛАСЯВАТЕ с използваните от нас БИСКВИТКИ.

----