С пълно мнозинство Съветът за електронни медии прие отчета на БНТ за първите 6 месеца на годината, който на практика представя постиженията на обществената телевизия за целия управленски мандат на настоящото ръководство. Гласовете бяха четири, защото председателят на СЕМ е в отпуск. Два нови телевизионни канала. Два нови сайта. И десетки кампании и проекти, с които аудиторията, свързва БНТ. Телевизията изпълнява своята обществена функция, като запазва високите журналистически стандарти и доверието на зрителя - това са само част от заключенията на медийния регулатор.

Отчетът на БНТ съчета визия и факти. Мениджмънтът на телевизията представи пред СЕМ нагледно постиженията в изпълнение на обществената си функция и дълг към хората. Посочи плюсовете, но и предизвикателствата.

Вяра Анкова - генерален директор на БНТ: "Старали сме се да следваме основните принципи на плурализъм, на обективност, на граждански диалог, на събуждане на гражданското общество, на креативност, най-вече на качество на програмите. Винаги съм твърдяла, че доверието е основния измерител на стойностната система на една обществена телевизия, а рейтингът е един само пазарен механизъм. Така че това е най-голямото признание, което може БНТ и екипа ѝ най-вече да постигне за тези години.

Според последното проучване на Галъп за тази година доверието към БНТ в сравнение с други институции е над 57 %.

По данни на Алфа Рисърч от 2016 г, близо 60 на смятат, че за последните години има съществено подобрение в работата на телевизията.

Иво Атанасов - СЕМ: "При екипа на госпожа Анкова националната телевизия беше и е на висотата на обществената мисия, която тя трябва да изпълнява по закон".

Според ръководството на БНТ едно от големите предизвикателства пред екипа е представянето на значимостта на българската култура пред света. Доказателството са успехите на Евровизия и култовия сериал "Под прикритие".

Сериалите на БНТ са представяни на престижни международни форуми, редом до продукцията на Би Би Си, Рай и други големи европейски медии. Трите формата на ,,Лачените обувки на българското кино" събраха над 25 милиона гледания, а лятното кино достигна до 170 населени места.

Затова програмният директор на БНТ1 посочи двете политики, които са пряко свързани с мисията на обществената телевизия и очакват своето продължение.

Севда Шишманова - програмен директор на БНТ: "Първата политика - това е създаване на висококачествено съдържание, което представя българската култура и изкуство в света. Втората политика, която се надявам да има своето продължение - тя е свързана с представянето на достъп на българската култура и изкуство у нас.

Розита Еленова - СЕМ: Моята слабост - сферата на културата - да, бутикова сфера, но предаванията доказаха, че могат да бъдат интересни.

Дирекция ,,Информация" направи зрителите съпричастни на най-важните събития "По света и у нас". Екипът реализира и редица обществено значими кампании, в които зрители и журналисти застанаха заедно в името на каузи. Оценката на медийните експерти беше висок професионализъм, безпристрастност и обективност.

Даниел Чипев - директор на Дирекция ,,Информация": "С практиката си с тези дълги години журналистите в БНТ са извоювали тези стандарти и го казвам с надеждата, че следващото ръководство, което и вие ще изберете като Съвет за електронни медии, ще успее да съхрани тези стандарти".
Мария Стоянова - СЕМ: "Благодаря затова, че припознахте желанието на регулатора да се работи в посока на развитие и надграждане на БНТ".


© БНТ

С кампаниите "Абсурдите на БНТ 2" и ,,Купувам българското", БНТ2 акцентира върху проблемите на регионите и българското производство.

Екатерина Генова - директор на Дирекция "БНТ Свят и региони": "Предстои сега финално обсъждане в две комисии на парламента с участниците в нашите дискусии досега под наслов "Вкусът на България", за да се види как може да се променят някои нормативни документи, за да може българският продукт да присъства в туристическия продукт".
Бетина Жотева - СЕМ: "Вие останахте това място, където човекът, понеже разбирам от новини, като си включи телевизора разбира какво се е случило".

Най-новият канал БНТ HD, едва прохождащ - вече има с какво да се похвали.

Боряна Тончева - програмен директор на БНТ HD: "Започнахме в края на 2014г. с 37 % покритие, през март 2017 г. техническата пенетрация вече е 87 %. Ентусиазмът е на лице. Той се вижда и в качеството на продукцията".
Валери Маринов - ръководител на направление "Мултимедия" в БНТ: "През последните 6 месеца беше изградена една интегрирана система за разпространение на медийно съдържание, което позволява това да върви в интернет през мобилни комуникации и през смарт телевизори".

Белег за силна демокрация е добре финансирана силна обществена телевизия.

Вяра Анкова - генерален директор на БНТ: "И тук искам да отправя един апел към следващото ръководство. Те трябва да продължат тази мисия и популяризиране на стойностите на БНТ, така че да убедят управляващите и парламента, че този бюджет не е справедлив за всички ангажименти, които обществената телевизия има".

Вяра Анкова пожела на следващия ръководен екип политиката на БНТ да продължи да поддържа свободата на словото и високия професионализъм.