Шофьори и специалисти се обявиха против пълната забрана за изпреварване в Кресненското дефиле - идея на Държавната Агенция "Безопасност на движението по пътищата" и АПИ за намаляване на катастрофите там. От началото на годината пътните инциденти в участъка са повече в сравнение с миналата година.

Благоевград

Според шофьорите, ако се въведе пълна забрана за изпреварване в дефилето ще се стигне до образуването на големи задръствания. Освен това смятат, че трудно ще се установяват и нарушителите на ограничението.

Шофьор: Не мисля, че някой ще го спазва това. Това е главното, трябва повече контрол
Шофьор: Трябва да се помисли поне за временни оширения на пътя, защото е доста дълъг участък, и не може през цялото разстояние примерно да се влача с 40 км в час, или 50, как ще стане?
Александър Цацев, председател на Съюза на българските автомобилисти в Благоевград: По- разумно е да се въведат повече ограничения, което ще доведе до намаляване на ПТП и от там съответно. Всяка една тотална забрана води до нейното нарушаване и при най-малката възможност от страна на водачите, където преценят че участъкът е безопасен ,те ще предприемат изпреварване.

При средна скорост 70 километра в час Кресненското дефиле се изминава за около 20 мин., въпреки това остава една от най- опасните отсечки у нас. От началото на годината в участъка са станали 18 тежки катастрофи, а най- честите причини са неправилното изпреварване и несъобразената скорост.

Най-много катастрофи стават на правите участъци в дефилето, където шофьорите се подлъгват, че ще успят да изпреварят колоната пред тях и предприемат рискови маневри.

Шофьори смятат, че все пак забрана за изпреварване трябва да има, но тя да важи само за тежкотоварните автомобили.