Четирите трамвая, които пристигнаха в София по Швейцарско-българска програма за сътрудничество, ще тръгнат по линията на шестицата през април. В момента те се преоборудват в депо Банишора.

София

Трамвайните мотриси са в много добро състояние и е нужно да им бъдат поставени само апаратите за билети и джипиес. Тъй като разстоянието между релсите у нас е различно от това в Базел, където са се движили досега, трябва да бъдат адаптирани и към това. Общо за преоборудването и доставката на всичките 28 мотриси Общината трябва да плати около 500 хиляди лева. Това прави по около 15 хиляди лева на трамвай.

Иво Василев, зам.-директор на "Столичен електротранспорт"
"Удобствата за пътниците ще са доста по-големи, отколкото в старите български трамваи, които реално заменяме с тези. Ние заменяме трамваи 31-годишни, български за тези трамваи, които са в перфектно състояние и в момента все още голяма част от тях пътуват в Базел. Просто в момента, в който спре, ги товарят на вагоните и идват в София."

Трамваите са оборудвани с нископодова секция, което позволява качването на майки с колички и хора с увреждания. Имат и по-ниско, падащо стъпало на всяка врата.

Илия Борисов, началник експлоатация депо "Банишора"
"На самите врати има поставени датчици, които не позволяват да бъде притиснат или прищипан гражданин. Вратите първо трябва да са много добре затворени и чак тогава може да потегли трамваят."

До края на годината в София ще пристигнат и останалите 24 трамвая по Българо-швейцарската програма за сътрудничество. В следващите 5 години по нея ще получим още около 140 милиона лева за други екологични проекти като рециклиране на опасни отпадъци подкрепа за развитие на зелени обществени поръчки.