Придружени от полицаи и пожарникари част от хората успяха да огледат домовете си. Въпреки че всички цистерни от района на катастрофата вече са изтеглени, жителите няма да нощуват в Хитрино или ако го направят ще е на тяхна отговорност. Токът е пуснат само в част от къщите , защото не всички са проверени за остатъчни газове. Вече има улично осветление, Първо ще бъде населена високата част на Хитрино, а после и тази ,която е по -близо до гарата. Осигурени са 15 фургона за хората останали без дом. Те ще бъдат поставени в имотите им. Двама от машинистите бяха докарани в следствието в Шумен и утре ще им бъде гледана мярка за неотклонение.

Гара Хитрино, Хитрино

Според предварителният доклад от инцидента именно превишената скорост и пробив в цистерна са основните причини за тежката авария. Това обяви транспортният министър в оставка Ивайло Московски.

Очаква се утре блокадата над селото да бъде вдигната изцяло. Вече има улично осветление, предстои токът да бъде пуснат и по останалите къщи. Разрушенията остават, усеща се тежка миризма на дим. Хората са уплашени. Те не се притесняват толкова за парите които ще са необходими за възстановяването на разрушенията, колкото са стресирани и уплашени отново да се върнат по домовете си.

Първо ще бъде населена високата част на Хитрино, а после и тази която е по близо до гарата. Осигурени са 15 фургона за хората останали без дом. Те ще бъдат поставени в имотите им. Цистерните които бяха махнати са на площадка на 3км от Хитрино. Те вече са отговорност на фирмата собственик "Булмаркет", която до 15 дни трябва да ги премести. Все още не е ясно къде. Това обяви главен комисар Николай Николов.

Транспортният министър в оставка Ивайло Московски съобщи, че най-опасната от цистерните е пробита от кука от теглич по време на катастрофата и това е причинило изтичането на газ.

Московски говори на съвместно заседание на вътрешната и транспортната комисия в парламента.

20 от цистерните са били пълни с пропилен, 3 с пропан-бутан, а 2 вагона са били буферни. Последната цистерна е била празна и тепърва ще се изяснява откъде се е появила, защото не е била натоварена в Нефтохим. Според разследващите машинистите не са реагирали на нито един от петте предупредителни сигнала за намаляване на скоростта.

Ивайло Московски, министър на транспорта: ,,От записите и на двата локомотива се установява, че не е предприето бързо или екстремно спиране на влака от локомотивната бригада на водещия локомотив. Цистерна 10 поред е пробита от теглична кука на цистерна 9. Пробойната на балона на цистерната е с голяма сечение и това е довело до интензивно изтичане на голямо количество пропилен. Към момента не разполагаме с данни, че нещо в инфраструктурата е създало предпоставка или може да е било причина за дерайлирането на влака."