Три държави спират да използват Боинг 737 Макс 8 след катастрофата в Етиопия, при която загинаха 157 души. Намерени са черните кутии на катастрофиралия вчера самолет, но причините за трагедията все още не са ясни. За последните 5 месеца това е втората катастрофа с този модел самолети.

В Китай, Етиопия и Индонезия самолетите Боинг 737 Макс 8 остават на летищата, докато се разбере причината за трагедията.

Юлма Гобена, мениджър в "Етиопиън Еърлайнс": Това не означава, че моделът има дефект. Това е допълнителна предпазна мярка, докато тече разследването.

Етиопският самолет се разби 6 минути след излитането от летището в Адис Абеба. Машината падна на земеделско поле. Предполага се, че екипажът се е опитал да я приземи там, но скоростта е била прекалено висока.

Ван Гуангу: Най-вероятно самолетът се е забил в земята, при което крилата са се откъснали. Фюзелажът е под земята. Сега копаем, за да разберем какво се е случило.
© БГНЕС

При падането на самолета се е образувал кратер с дълбочина 10 м и диаметър 50. А останки от Боинг-а бяха открити в радиус от 10 000 кв. м.

Авиокомпаниите използват Боинг 737 Макс 8 от 2017 г. Особеност на този модел е модификация на автоматичната система за контрол на височината.

Според предварителното разследване на индонезийската катастрофа преди пет месеца, системата е насочила "носа на самолета" надолу, независимо от опитите на пилотите да направят корекция. Катастрофата тогава стана няколко минути след излитане.

Днес Етиопия е в траур. Кения също скърби. 32-ма от загиналите са кенийци. С Боинг-а са пътували и 19 служители на ООН за конференция в Кения.

Откриха черната кутия на разбилия се в Етиопия самолет

Откриха черната кутия на разбилия се в Етиопия самолет

Разследващите самолетната катастрофа в Етиопия са открили черната кутия, която записва разговорите в пилотската кабина, близо до столицата Адис Абеба....