Данъкът за стари автомобили догодина ще бъде по-висок с близо 30 на сто. Това решиха дапутатите на първо четене в пленарна зала.

Два са основните аргумента за повишаване на данъка върху старите автомобили. Единият е увеличаване на приходите в държавния бюджет, а другият - повишаване на екологичните показатели.

Срещу повишаване на данъка се обявиха от опозицията, но едва след като текстовете бяха приети на първо четене. Според изнесените данни от промяната ще бъдат засегнати собствениците на близо 67% от автомобилите, които се движат по пътищата у нас.

Менда Стоянова, председател на бюджетната комисия в НС: Стъпката е доста умерена и не повече от 20-30 % ще бъде данъка на тези автомобили, като се има предвид, че те по принцип са с по-нисък данък, това като сума няма да е голяма сума, която да утежни хората, но мисля, че като общество е крайно време да решим дали искаме да продължаваме да се тровим с този въздух, който дишаме ние и нашите деца.
Иван Иванов , депутат от БСП: С този законопроект не знам дали разбират народните предствители какво направихме днеска. Днеска подложихме на още едно изпитание най-уязвимите социални слоеве в държавата - именно тези български граждани, които карат автомобили над 15 години, това е масата от българските граждани. Колко българи могат да си позволят нов екологичен автомобил?

Според измененията от 2019 г. данъкът върху превозните средства ще се формира от два компонента - имуществен и екологичен. Към имуществения се добавя коефициент за възраст на автомобилите, така че хората, които имат по-стари коли, да плащат повече. Според изнесените данни на синдикалните организации у нас, това ще засегне над 67% от шофьорите.

Депутатите приеха днес и поправка, с която отпадат данъчните облекчения за хора декларирали повече от едно основно жилище. Освен това нотариусите ще имат право при изповядване на сделки да проверяват по електронен път за данъчни задължения върху съответното движимо и недвижимо имущество.