С промяната на часовото време се сменят и разписанията на столичното летище. Целта е преместването на стрелките с 1 час напред или назад да не пречи на нормалната работа на аерогарата. Промени на полетните графици в небето не се налагат. Експерти обясниха, че промяната на часовото време не се отразява на въздушния трафик.

През българското въздушно пространство преминават средно 3000 самолета на денонощие. Полетите се ръководят от хората в тази зала. Те разполагат с летателните графици, изработени от авиокомпаниите по така нареченото координирано универсално време.

Иван Дяксов - заместник-генерален директор на ДП "РВД": Така имаме винаги едно и също време и не се стараем да отчитаме часовите разлики в различните часови зони. За хората, които работят в България важно е местното време, но когато се дава информация за даден полет, къде се намира, колко време ще лети - тогава се говори по централизирано време по Гринуич.

Спорд Дяксов смяната на часовото време не се отразява на трафика в небето

Иван Дяксов - заместник-генерален директор на ДП "РВД": Трафикът във въздуха, изобщо авиацията работи по централизирано време и то е по Гринуич. Така че самата промяна час напред или час назад не се отразява. Тя се отразява на самите пътници, като кацнат, че кацат един час по-късно или по-рано.

Това е и причината летище София да променя разписанието си със смяната на часовото време. От оперативния център твърдят, че графиците на авиодиспечерите и обслужващия персонал на аерогарата са съобразени с новото часово време.

Ростислав Бъчваров - началник "Оперативен център", летище София: Между 2 и 4 часа посред нощ, обикновено, около 3-4, когато се сменя времето има най-малко полети. Дали подготовката ще започне по времето на зимното разписание или ще излети по време на лятното - разлика няма. Пак около час е подготовката за полета.

Единствената разлика за дежурните на летище София е, че при преминаването към лятно часово време работят с час по-малко, а към зимно с час повече.