Отменя се спорната наредба, която предизвика протест на автоинструктори днес в центъра на София. Това стана, след като протестиращите се срещнаха с министрите на транспорта и на образованието. Наредбата предвижда увеличение на часовете по кормуване от 31 на 42, въвеждането на джипиес контрол в автомобилите, а преди всеки час за шофиране инструктор и кандидат-шофьор да си правят обща снимка, за да докажат, че няма фиктивно надписване на часове.

Над 400 учебни автомобила се включиха в днешния протест на площад Батенберг."

Автоинструктори поискаха тяхното лицензиране да се извършва от просветното министерство, а не от транспортното и още:

Дойчо Пеев - автоинструктор: Не сме съгласни с т.нар. селфи с инструктора.
Мирослава Футекова - автоинструктор: Увеличението на часовете с 10 часа няма да промени нищо, някои имат нужда от повече часове, други - от по-малко.

От Института за пътна безопасност подкрепиха инструкторите.

Инж. Богдан Милчев - институт за пътна безопасност: Ние считаме, че първо трябва да се промени изпитът и изпитът е този, който ще ни покаже колко са необходими да бъдат часовете, защото в момента 75% от всички водачи взимат шофьорския си изпит от първия път.

Според КАТ обаче младите шофьори са най-честите причинители на катастрофи. Поредният фрапантен случай е от тази сутрин. 18-годишно момиче катастрофира след употреба на амфетамини, с едва 6 месеца опит зад волана. На 12 януари пък 19-годишен загина на пътя Плевен - Троян, след падне в пропаст. От Пътна полиция призоваха за по-добро качество на обучението.

Инспектор Лъчезар Близнаков, ,,Пътна полиция" ГДНП: Нека да ги контролират постоянно докато управляват. Докато се убедят, че те наистина са добили навици и могат да оцелеят на пътя. Те са абсолютно пресни водачи.

След две последователни срещи на протестиращи, първо с просветния министър Красимир Вълчев, а след това и с транспортния Росен Желязков, беше решено да се отмени спорната наредба и да се сформира работна група с конкретни задачи:

Малина Крумова, Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата": Да се уточни какъв трябва да е изпитът, какво трябва да е обучението, какви да са необходимите мерки много по-широко извън провеждането на обучението, контрола върху обучението.

До седмица новата работна група трябва да започне работа.