Протест на автобусните превозвачи в София и страната. Към първоначалните си искания за по-ниски толтакси превозвачите добавиха нови: по-ефективни мерки срещу незаконните превози, които подкопават бизнеса им от години. Фирмите заплашват поетапно да започнат да спират автобуси от 13 януари, ако държавата не предприеме мерки срещу незаконните превози.

Автобусните превозвачи настояват до 13 януари нерегламентираните превози да бъдат инкриминирани с промени в Закона за автомобилните превози.

Магдалена Милтенова, Конфедерация на автобусните превозвачи: Всеки Божи ден по пътищата загиват хора и в такива нерегламентирани автомобили. В това превозно средство нямате застраховка, нямате изобщо идея дали човекът зад волана има книжка.

Мехмед Реджеп е шофьор по линията София-Гоце Делчев от 30 години. И през цялото това време в конкуренция с незаконни превозвачи.

Мехмед Реджеп, шофьор на автобус: Без документи, не си плащат данъците, не си плащат осигуровките, без маршрутни разписания, взимат пътници нерегламентирано близо до нашите часове.

Заради незаконните превози легалните фирми са принудени да се отказват от линии и да работят на загуба.

Ивайло Константинов, Национално сдружение на автобусните превозвачи: Ако хората искат да пътуват с въпросните нерегламентирани превози, тези превози са добре дошли на пистата, на която се състезаваме ние и те трябва да отговарят на всички тези условия, на които отговарят и легалните превозвачи.

Според автобусните превозвачи, незаконните пътнически превози достигат до 70% от пазара, което води до огромни загуби за фирмите, работещи в рамките на закона.

Превозвачите искат единен орган да контролира превозите.

Росен Желязков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Ангажиментът, който поехме за изменение в Закона за автомобилните превози, ще бъдат предложени на МС на следващо заседание в сряда и ще влязат в Парламента още през тази година.
"Тренд": 77% от българите смятат, че камиони и автобуси трябва да плащат повече

"Тренд": 77% от българите смятат, че камиони и автобуси трябва да плащат повече

77% от българите са на мнение, че е справедливо тежкотоварните камиони и автобусите да плащат по-високи такси от автомобилите. Изводите са от проучван...

Толтаксите ще натоварят бизнеса допълнително: разходите ще скочат пет пъти, твърдят превозвачите, и искат ставка от 1 стотинка на километър. Държавата предлага 7.

Веселин Дошков, управител на автобусна фирма: Разходите реално биха скочили в месечен план с около 30-40 000.

Според регионалния министър Петя Аврамова, проблемът на превозвачите не са толтаксите, а договорите с общините за превоз, които трябва да бъдат актуализирани след въвеждането на таксите.

Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството: Ние се съобразихме с всички искания на превозвачите, намалихме почти наполовина тарифите, както и за автобусните превозвачи, и намалихме обхвата на мрежата.

77% от българите смятат за справедливо камионите и автобусите да плащат по-високи такси от автомобилите, показа проучване на агенция "Тренд". 64% одобряват толсистемата. Повече от половината искат толтаксите да отиват за поддържане и ремонт на пътищата.