Старият еврейски квартал на София има потенциала да се превърне в арт сърцето на столицата. Това показва проучване, оценяващо икономическия профил и перспективите пред района. Мястото е няколко пъти по-голямо от средището на занаятчиите в Пловдив, известно като "Капана" и обединява творци от цялата страна.

Кокетни магазинчета, красиви графити, уютни кафенета, галерии. Така изглежда пространството в София, станало популярно през последните години като "квАРТала". То е сгушено между булевардите „Мария Луиза", „Сливница", „Васил Левски" и „Дондуков". "КвАРТалът" е привлекателно място за хора на изкуството, които стартират своят бизнес там.

арх. Христина Каменова - „квАРТал колектив": Това е зона, която си има едно вече установено културно напластяване. И някак си хора, които се занимават с културни и творчески дейности имат нужда точно от такава атмосфера да работят и да се чувстват добре.

Проучване в рамките на проект, подкрепен от Столична община, показва, че в "квАРТала" има над 200 обекта, които са насочени към любителите на изкуствата. А собствениците и творците от района не крият своите надежди:

Петър Ганев - старши икономист в Института по пазарна икономика: Техните идеи стъпват точно на това бъдеще, че то по един естествен начин, потенциално с подкрепата на общината, ще се обособи като творчески квартал на столицата, където се развиват творчески индустрии, арт пространства, по-специфични и алтернативни места за разходка, излизане, за прекарване на добро време.

Анета Цанкова има магазинче, в което продава както свои произведения, така и творби на колеги. Споделя, че вярва в бъдещето на арт пространствата.

Анета Цанкова - собственик на магазин: Мисля, че става приятно на всеки като разбере, че повечето от нещата са ръчно направени от български автори.


И тъй като много от сградите не са в приветлив вид, красиви рисунки се превърнаха в една от запазените марки на артистичния район.

арх. Христина Каменова - „квАРТал колектив": Целяхме тази красота да стане по-монументална и да остане в бъдеще и по някакъв начин да напомня на хората, че кварталът е много красив и заслужава да бъде поддържан.

Показването на богатото историческо минало на "квАРТала" в туристически обиколки е друга инициатива, която цели да провокира интереса на хората.