90 хиляди тона вредни емисии по-малко ще има във въздуха на София след пускането на третия лъч на метрото през 2019 година. В момента над 340 хиляди души пътуват на ден с метрото в столицата, което е намалило колите по улиците с 57 хиляди. С този пример директорът на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни в студиото на "Денят започва" екологичното влияние на метрото в града. По думите му, с пускането на третия лъч, приблизително още 28 хиляди коли ще отпаднат от трафика през деня. Метрото е големият зелен проект на София, каза инж. Братоев.

София

На 28 януари 1998 г. - преди 20 години, са пуснати в експлоатация първите 6 км и 5 станции на метрото. Днес вече има 40 км и 35 станции. Сериозното строителство на метрото започва през 2005 г. През 2009 г. пуснахме участъка до "Младост" - 8 км След това за последните 10 г. имаме общо 31 км метро, което прави средно 3 км на година, докато първият участък е по 380 метра на година, но такива са били времената, такова е било финансирането, не е имало достатъчно опит. През последните години обаче строителството на метрото върви с едно прилично темпо и то преди всичко благодарение на нормалното финансиране от европейските фондове. Метрото е един от големите проекти, което се финансира от еврофондовете, подчерта инж. Братоев.

инж. Стоян Братоев - изп. директор на "Метрополитен" ЕАД: В края на следващата година е планирано да бъде пуснат третия лъч на метрото - 12 км се строят в момента на два етапа. Първият етап започна 2017 г. от Театъра зад канала до "Красно село" и около 50% от строителството е извършено".

Догодина трябва да бъде възстановено изцяло движението по булевардите, където в момента част от тях са затворени заради строителството, уточни Стоян Братоев.

По думите му, метро трябва да се строи там, където има потребност.

инж. Стоян Братоев - изп. директор на "Метрополитен" ЕАД: По-голям и по-екологичен проект като метрото няма. не случайно го наричам големият зелен проект на София. В момента подготвяме и проeкти за следващи участъци. Имаме проeкт за продължение на трасето по бул. "Владимир Вазов", което е малко над 3 км, но все още няма финансиране за него. В момента подготвяме тръжна процедура за избор на изпълнител и чакаме офертите да се внесат.

За продължението на третата линия към кварталите "Гео Милев", "Слатина", зала "Арена Армеец" и "Цариградско шосе", се предвиждат нови 6 км метро с 6 метростанции. И идеята е през следващата година да има проект за тези две продължения - за "Владимир Вазов" и кв. "Слатина" и да можем да ги предложим за финансиране по следващите оперативни програми, обясни още инж. Стоян Братоев.

20 години метро в София. Докъде стигна третият лъч?

20 години метро в София. Докъде стигна третият лъч?

90 000 тона по-малко вредни емисии ще има във въздуха на София след пускането на третия лъч на метрото през 2019 г. Работата по 12-километровата отсеч...