Автомобилът на жената, която удари автобуса на АМ "Тракия", е бил технически изправен. От прокуратурата заявиха, че ще поискат от съда 29- годишната плевенчканка да остане за постоянно в ареста. Тя е обвинена за причиняване на пътно произшествие с шест загинали и 23-ма ранени.

Разследването до момента е установило, че и двамата шофьори имат предишни провинения. Водачът на автобуса е извършвал леки нарушения, но шофьорката на леката кола е с отнемана книжка заради употреба на алкохол преди две години. Разпитани са над 26 свидетелите, един от тях "изключително важен". според прокуратурата. Издирват се още очевидци.

Мирослав Агелов, наблюдаващ прокурор: Истината най-лесно ще излезе, когато получим преки и непосредствени показания от свидетели, които са били преки свидетели на инцидента. Моля всички граждани да имат смелостта да се обадят на телефон 0886882531. Това е дежурен телефон. Стои постоянно в мен.

Експертизите показват, че лекият автомобил е бил технически изправен. Техническите проверки на автобуса все още не са приключили. Според разследващите фаталният удар може и да не е бил лек.

Мирослав Агелов, наблюдаващ прокурор: Това е въпрос на експертиза, която ще го реши. Възможно да е ударена предна лява гума на автобуса така, че да го завърти надясно и след като е бил завъртян надясно неминуемо е отишъл в канавката каквото и да е искал да направи водачът на автобуса.

Бившият следовател по разследване на катастрофи Георги Илиев не изключва версията задните гуми на катастрофиралия автобус да са минали върху предното дясно колело на лекия автомобил, който се е ударил в него. Според експерта леката кола, която тежи около един тон, не би могла да изтласка от пътя автобуса, който е 20 пъти по-тежък.

Георги Илиев, бивш следовател по разследване на катастрофи: Ако те се бяха ударили борд в борд, без да има по-сериозно съприкосновение на влизане на предна гума под самия процесен автобус аз лично смятам, че двете МПС-та щяха да се ударят, щеше да се чуе силен звук, щяха да излязат искри, скърцане, шум и в един момент щяха да се разделят. Произшествието щеше да е съвсем леко.

Според експерта в този участък от магистралата е трябвало да има мантинела.

Георги Илиев, бивш следовател по разследване на катастрофи: Съгласно правилника на този участък би следвало да има мантинела. Автобусът щеше да се опре на мантинелата. Допускам, че нямаше да легне на тревната площ, да награби пръст, да чупи стъкла.

От прокуратурата заявиха, че в хода на разследването ще се проверява липсата на мантинела, както и защо не са използвани задължителните колани в автобуса.

Мирослав Ангелов, наблюдаващ прокурор: Действително ако е имало колани може да е било възможно да има по-малко жертви. Експертът може да каже точно обратното, коланите да са ги държали притиснати към земята. Това са хипотези, които към настоящия момент без обективно да са изследвани всички факти и обстоятелства по делото да се каже по недвусмислен начин.
Георги Илиев, бивш следовател по разследване на катастрофи: Въпросът е как водачът на автобуса да застави всички пътници да си сложат коланите, ако един от тях каже няма да си сложа колана, какво правим.

Разследването трябва да установи още дали ударът е нанесъл повреди на кормилните и спирачните системи на автобуса.

Шофьорката на лекия автомобил в катастрофата на "Тракия" е задържанa за 72 часа

Шофьорката на лекия автомобил в катастрофата на "Тракия" е задържанa за 72 часа

Жената, управлявала лекия автомобил, влязъл в съприкосновение с автобуса на АМ "Тракия", е задържана за 72 часа, съобщи на брифинг наблюдаващият проку...