Телефон 112 вече е достъпен и за хора с увреден слух и говор. Те могат да подават спешни сигнали, чрез мобилно приложение. България е сред малкото държави в Европа, осигуряваща такава услуга, съобщиха от Националната система за спешни повиквания.

Росица Караджова се ражда с увреден слух. Родителите ѝ също са глухи. Преди години баща ѝ припаднал. Росица и майка ѝ трябвало да молят съседите да извикат линейка.

Росица Караджова: Блъскахме по вратите. Те са чуващи хора да се обадят. Но това беше доста късно. Доста време изгубихме в чакане. И така не успяхме да спасим баща ми.

Сега хората с увреден слух могат да повикат полиция, пожарна или линейка чрез мобилно приложение. За целта трябва да попълнят формата за регистрация, да активират профила си след като получат одобрение от телефон 112.

Зеки Малунски, експерт в Дирекция "Национална система 112" - МВР: Когато има нужда - искате да подадете сигнал или се нуждаете от помощ, това може да стане и чрез чат сесия - свързване с текстовото повикване до 112.

Хората могат да подадат сигнал и чрез готови текстове в приложението.

Николай Нинов, председател на Съюза на глухите в България: Това е една прекрасна възможност,чрез платформата. Глухите хора и тези с говорни увреждания да имат наистина реален достъп до тази услуга.

Хората с увреден слух у нас са около 120 хиляди. От Съюза на глухите ще ги обучават как да използват приложението. В Международния ден на телефон 112 стана ясно,че Националната система е обновена и е с подобрени възможности.

Цветомир Цеков, директор на "Национална система 112" - МВР: Ние можем много по-бързо и адекватно да реагираме на сигналите. При разпитването на хората да не ги питаме от кой град се обаждат, каква улица , което е доста досадно. Няма възможности за грешки.

МВР и здравното министерство работят и по нова концепция за развитие на телефон 112.