Комисията по транспорта към Европейския парламент отхвърли предложението важният за българските превозвачи пакет "Мобилност" да бъде върнат за преразглеждане в Европейската комисия.

С 30 гласа "против" и 19 "за" евродепутатите отказаха да върнат за ново преразглеждане пакета Мобилност, който повишава изискванията за условията за работа на международните превозвачи. Обсъждане днес нямаше, а самото гласуване отне само около десет минути. Така на практика за пореден път беше отхвърлена възможността за ново прераглеждане на пакета и процедурата продължава с обсъждане между Европейска комисия, парламент и съвет. Евродепутатите ни заявиха, че въпреки случилото се днес ще продължат с опитите да бъдат договорени по-добри условия за България, дори и за сметка на компромиси.

Андрей Новаков, евродепутат от ЕНП: Имаме нужда от мандат, с който да можем да преговаряме с нашите опоненти от другата страна затова част от нашите изисквания да останат, част да се откажем, така че поне нещо като по-големите неща като връщането на камиона, на водача, да успеем да го запазим и да пуснем нещо по-малко.
Петър Витанов, евродепутат от ПЕС: Най-крайните, най-радикалните мерки ги предлага европейския парламент в лицето на германски и френски евродепутати, ние се надяваме тези текстове да бъдат премахнати, когато се търси компромисно решение на трите органа.
Ангел Джамбазки, евродепутат от ЕКР: Настоявахме да се върне в европейската комисия, не в комисията по транспорт, това е поредната стъпка, която правим изпълнявайки общата ни стратегия за защита на българския интерес.

От транспортния бранш приеха с оптимизъм днешното гласуване въпреки резултата.

Николай Рашков: Трябва да отбележим това, че транспортната комисия сметна за нужно да преоцени подкрепата си за пакета, това което наблюдаваме в последно време е наистина мнения и притеснения от страни, които първоначално бяха подкрепили пакета, в момента имат притеснения по определени детайли от него.

БНТ: Според вас какви са разумните компромиси, които можем да направим?

Николай Рашков: Според мен не трябва да се говори за компромиси от страна на българската държава, а да се говори за компромиси от страна на целия транспортен бранш в Европа.

По данни на бранша в момента около 15 хиляди са регистрираните фирми в българския транспортен сектор. От тях 75% са на компании с до пет камиона. В случай, че бъдат приети новите правила, това би поставила под въпрос работата на тези фирми, както и би намалило БВП на страната с близо 2%,сочат изчисленията на експерти. Засега превозвачите не предвиждат нови протести.

Комисията по транспорта към Европейския парламент отхвърли предложението важният за българските превозвачи пакет "Мобилност" да бъде върнат за преразглеждане в Европейската комисия. Това стана с 19 гласа "за" и 30 "против". През следващата седмица евродепутатите трябва да гласуват дали да започнат преговорите по пакета "Мобилност.