Министърът на транспорта Христо Алексиев ще предложи концесията на Летище "София" да бъде отменена. Концесията не защитавала в пълна степен публичния интерес, изтъкна сред мотивите за отмяната Алексиев. По думите му, таксата от 550 млн. лв, която бъдещият концесионер трябва да плати, в крайна сметка ще се калкулира в размера на летищните такси, а оттам авиокомпаниите ще вдигнат цената на билетите.

Концесията на летище "София" не защитава достатъчно добре държавния интерес, обяви Христо Алексиев, който ще предложи на МС да я отмени. В концесията е записано, че новият оператор ще трябва да плати еднократна такса от 550 млн. лв., които, обаче, щели да се калкулират в повишаване на летищните такси.

Христо Алексиев, служебен министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията
- А до какво води това?
- Първо, със сигурност до отлив на трафик от летище "София". Да, тези, които са регулярните линии, ще останат да оперират, но другите, на които това не им е изгодно, ще се оттеглят от летище "София".

Парите от концесията трябваше да отидат за покриване дълговете на БДЖ. Но и тук министърът видя проблем.

Христо Алексиев, служебен министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Eдин вид транспорт за сметка на друг. Или по-скоро натоварваме един тип ползватели, например на въздушен транспорт, за сметка на ползвателите на жп транспорт.

В условията на концесията изискванията за инвестиции в летището били сериозно неглижирани, според Алексиев.

Христо Алексиев, служебен министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Държавата явно с тази концесия иска да получи едни "къси пари", които ще отидат някъде, и не се интересува от развитието на летището, макар че го предоставя на концесия за 35 години.

Предложението за отмяна на концесията ще бъде внесено в МС най-вероятно не преди 5 април.