НОВИНИ

Паник-бутони и над 190 видеокамери на ремонтираната Централна гара София

Ремонтът на Централната гара в София върви към финал и преди Великден предстои да бъде официално открита. Основен ремонт най-голямата гара в страната не бе виждала от 1974 година. Със 70 милиона лева обновяването ѝ започна преди по-малко от 2 години и беше съпътствано с редица трудности. Защо Централна гара е вече е една от най-охраняваните сгради в страната с камери на всеки две крачки - поглед отвътре вижте в следващия репортаж.

Александър Марков
от Александър Марков
17:25, 02.04.2016
Чете се за: 01:28 мин.
У нас

Старата Централна гара. Новата Централна гара. Новата е енергоспестяваща със солари и фотоволтаици за ток и топла вода.

Александър Марков: Ние в момента се намираме в основната, голямата чакалня на Централната гара, която, както виждате, няма нищо общо с това, което представляваше само преди няколко месеца. Искам да ви покажа няколко неща: това е нов под, нов таван, изцяло подменен вътрешен интериор. Всичко е ремонтирано от фасадата до пероните. Осигурена е - това, което е най-важно за пътниците, - постоянна температура със специални климатици.

Детски кът, книжарница, нови каси, ресторант, сменена електроинсталация, укрепена конструкция, паркинг, спортна зала са останалите новости.

- Харесва ли Ви? - Харесва ми, да. - Добре, ама тя и старата не беше лоша, ама не се поддържаше. - Е, да. Гълъби имаше вътре. Всичко...

- Да, ама те гълъбите бяха част от чара. Добре се е получило. Много ми харесва. Всички промени са направени, така че да изглежда по-модерна, по-красива.

- Уютно е. В крайна сметка, добре е. - А лесно ли се ориентирахте? - Ами лесно, има табели за ориентиране.

;

Диспечерският център контролира целият жп трафик, а специален видеоцентър наблюдава всеки сантиметър от гарата.

инж. Петър Петров, началник на обекта: - Намираме се в новоизградения център за видеонаблюдение на Централна гара - София. В целия гаров комплекс са монтирани 191 камери. Тук, на тези 8 монитора, може да видите как се извършва видеонаблюдението. В реално време, 24 часа, 365 дни в годината.

За сигурността на пътниците са монтирани и специални алармени бутони по стените и колоните и в най-отдалечените кътчета на гарата.

инж. Петър Петров: Това е аварийна сигнализация. Ако някой се почувства зле или някой иска да информира за нещо - вандализъм, натиска бутончето. Може и да говори с диспечера, който наблюдава видеокамерите и онази камера автоматично се насочва към човека.

Постът на жандармерията е директно срещу касите. Има подсилена охрана.

Старите ескалатори са подменени нови. На всеки перон има по четири такива. Тези все още не работят. Тъй като предстои да преминат през техническа инспекция.

Но има и недоволни. И днес влаковете на БДЖ се движеха с рекордни закъснения. Ломският и Видинският бяха със 135 и 120 минути извън графика.

Айдемир Чалъков: В момента чакам влак от Русе, който закъснява повече от 3 часа. Ефектът е нулев. Фасадата е супер, но закъсненията от 3 часа и условията, които са в БДЖ в някои вагони, са трагични. 21 век!

От старата гара е останала само мозайката с герба на София, от който е премахната червената петолъчка. Ротондата пред гарата, от която всички преминаващи ги побиваха тръпки, също е ремонтирана.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Вижте как беше записана песента на Поли Генова If Love Was A Crime
Вижте как беше записана песента на Поли Генова "If Love Was A Crime"
Денят на детската книга
Денят на детската книга