Над 97 % от българските училища ще участват в проекта "Твоят час" към оперативната програма" Наука и образование за интелигентен растеж" в подкрепа на изоставащи ученици и за извънкласни дейности. Това каза днес министър Меглена Кунева. Оказа се обаче, че централни столични училища не могат да участват в проекта и то защото децата им са отличници.

Министър Кунева отчете днес, че планът за успеваемостта на проекта " Твоят час " е преизпълнен, тъй като при заложено включване на 70 % от българските училища реално ще участват 97, 6 %. Те ще получат средства както за подкрепа на изоставащи ученици, така и за извънкласни дейности.Училищата, които няма да участват са едва 47, като 20 от тях са от столицата.

Меглена Кунева, министър на образованието и науката: Отвън журналистите ме попитаха защо нямало едни 20 училища, които не са включени в "Твоя час". За мен този въпрос си е направо успех, защото и ако тези 20 училища бяха се включили, то тогава щяхме да имаме 100 % от училищата кандидатствали по тази програма.

Тъй като в списъка са известни столични училища, решаваме да проверим защо не участват в проекта. Оказва, че 120-то училище не може да получи пари, защото, забележете, учениците му са отличници. Проектът е направен така, че всяко училище трябва да покрие и процент от деца, който са изоставащи, и процент от деца, които искат да са в групи по интереси. За 120-то първият процент е 17 или 105 деца.

Цветанка Тонева, директор на 120-то ОУ: Няма как да осигурим 105 изоставащи деца, ние нямаме нито едно дете, което да повтаря класа, нямаме двойка на НВО нито в 4, нито в 7 клас, нямаме 10 неизвинени отсъствия на нито едно дете.

Но нали в столицата има и други отлични училища. Как те са осигурили процента изоставащи деца?

Цветанка Тонева, директор на 120-то ОУ: Аз съм разговаряла с колеги директори, казват ама те са изоставащи и децата, които са с четворки, петици, пък биха искали да бъдат със шестици - смятам, че не би било добре да е така, изоставащи деца са тези, които всъщност са идентифицирани по тези признаци, които са дадени и разписани в проекта.

И така - как да разберем колко училища са дали неверни данни за "изоставащи" деца с четворки и петици и не е ли всъщност това една от причините за преизпълнения план? От 120- то смятат, че министерството трябва да провери дали във всички училища са спазени точно изискванията на проекта и че той трябва да е насочен по-скоро към райони със социално- слаби деца.