След дълго прекъсване Варна отново стана домакин на изложение за туризъм. В пилотното издание на “Дестинация Варна” се включиха повече от 30 фирми, предлагащи продукти и услуги в сферата на туризма – от хотелиери и туристически агенции до малки производители на биологично чисти продукти.


Варна

Изложението “Дестинация Варна” има за цел да срещне представители на различни сектори от туристическия бранш и да им даде възможност в различни дискусии да търсят решения на проблемите, които ги засягат. Димитър Димитров е един от участниците във форума, който има бизнес с трюфели. Казва, че тази година страната ни заема едно от челните места в износа на кулинарния деликатес. У нас обаче няма закона уредба за събирането на трюфели. Те са причислени към недървесните горски продукти.

Димитър Димитров, собственик на бизнес с трюфели: “Има много недобросъвестни търсачи и липсата на тези закони не позволява на Горското стопанство да ги санкционира. Трюфелите по принцип се търсят с кучета, обучени, а тези недобросъвестни търсачи ги копаят с мотики, търмъци, лопати, по този начин унищожават местообитанието на трюфела.“

Според Димитър Димитров в последните години търсачите на трюфели в България многократно са се увеличили. Трудности срещат обаче и тези, които искат да работят съвестно.

Димитър Димитров, собственик на бизнес с трюфели: “В момента в някои горски стопанства издават позволителни, в други не издават, в трети издават само на близки, приятели и познати.”

Така вместо да печели, държавата създава предпоставки за незаконен бизнес, казват участниците във форума. Това води и до влошаване на качеството на българския трюфел, който се търгува основно в страните от Западна Европа. У нас ресторантите, които включват гъбите в менютата си, са малко. За да направи деликатесът по-достъпен, от няколко месеца Димитър произвежда различни продукти, в които е включена и скъпата гъба. Най-новото попълнение са шоколадови бонбони с истински парченца от трюфел – първите в България.