Учебният матeриал в училище трябва да бъде намален наполовина, за да остава време за упражнения, а не всеки час да се преподава нов урок. Според учители освен натоварената програма проблем на българското образование е, че децата не работят в екип. В рубриката на БНТ 2 „Гласът на града“ ще ви срещнем с учителя по информационни технологии от Националната хуманитарна гимназия в Благоевград - Албена Узунова, която използва иновативни методи, докато преподава и е носител на наградата на община Благоевград -Личност на годината.

Албена Узунова преподава информационни технологии в Хуманитарната гимназия в Благоевград от 17 години. Разказа, че децата, които обучава всяка година са различни, а технологиите стават все по модерни. Затова прилага иновативни методи, които е научила от курсовете за квалификация в училища във Великобритания. По време на час тя е близо до учениците, а не на катедрата.

Албена Узунова – учител по информационни технологии в НХГ “Св. Св. Кирил и Методий“ – Благоевград: „Защото обикновено общуваш, когато си на катедрата с учениците от първия ред най-много до средата. Това е първото нещо, което правя по-различно, когато предавам нов урок всички са около мен.“

В часовете Узунова използва и мобилни приложения като виртуална коркова дъска, на която учениците поставят своите отговори по зададена тема.

Албена Узунова – учител по информационни технологии в НХГ “Св. Св. Кирил и Методий“ – Благоевград: „В рамките на 5 минути аз получавам обратна връзка от тях за това какво са научили по време на час или пък какво са научили вкъщи, ако го правя в началото на часа и разискваме техните отговори.“

Учителката използва и приложението Кахут, като е подготвила тестове с въпроси, на които учениците отговарят, но от своите мобилни телефони.

Албена Узунова – учител по информационни технологии в НХГ “Св. Св. Кирил и Методий“ – Благоевград: „И е хубавото, че този тест има състезателен характер и след всеки въпрос се получава кой на първо място, кой на второ, кой е на трето, а децата дори учениците, които са големи на 16-17 години, те имат този състезателен дух.“

В училища във Великобритания още от 4-ти клас децата работят в екип, правят проекти, а между предметите има връзки.

Албена Узунова смята, че съвременният учител трябва да събужда доброто у децата, да ги научи да не приемат обидата като нещо нормално и след това на всичко останало.