Една година след трагичния инцидент в тунел "Ечемишка" на АМ "Хемус", при който загина жена, Агенция "Пътна инфраструктура" планира ударни ремонти и през 2018-а. Над осем тунела ще бъдат ремонтирани тази година - два от тях на АМ "Хемус". Планира се и строителството на общо 17 нови тунелни съоръжения до 2023 г., съобщиха от регионалното министерство. Всичко това, обаче, струва доста пари.

Ударни ремонти и строителство на нови 50 км. тунели планират регионалното министерство и Агенция "Пътна инфраструктура" през тази и в следващите няколко години. През 2018-а започват ремонти по тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" на АМ "Хемус". Допълнителни защити ще бъдат инсталирани в лявата тръба на тунел "Витиня", ремонт започва и в лявата на тунел "Ечемишка".

Приоритетен е ремонтът и на тунела Кривия на пътя София-Кулата в района на Кресненското дефиле. Тунелът е дълъг 343 метра, а парите за ремонта ще са от националния бюджет.

Рехабилитация предстои и на тунелите "Траянови врата" на АМ "Тракия" и тунела "Кричим-Михалково".

"Топли дол" и "Правешки ханове" - двата тунела на АМ "Хемус", които не са виждали ремонт от доста време. Те ще бъдат обновени и системите им за сигурност - надградени, обяви предс. на АПИ инж. Дончо Атанасов.

инж. Дончо Атанасов, предс. на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" - На АМ "Хемус" ще бъде ремонтирана лявата тръба на "Ечемишка". Ще бъдат надградени системи на Топли дол, които са пак на АМ "Хемус", и ще завършим всички системи за сигурност на лявата тръба на тунел Витиня. Всички мероприятия, които трябва да бъдат извършени на Правешки ханове на тунела, ще бъдат извършени, но все пак те са много по-нови тунели.

420 дни е срокът и за ремонта на този тунел - "Кривия" в Кресненското дефиле.

инж. Дончо Атанасов, предс. на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" - Приоритетен е тунел Кривият, но не мога да кажа, че е опасен. В момента опасни тунели нямаме. Но това не означава, че не трябва да бъдат ремонтирани.

Ремонтът на "Кривия" е за близо 3 млн. лв. и ще има нова хидроизолация, отводнителна система, светофари.

АНКЕТА
Видимостта се губи, там си има натоварване пак. Движението е голямо и опасно е малко.
Осветлението да се оправи и може би някакви светлоотразителни знаци да има, защото те пък изобщо ги няма такива неща вътре.
Да се освежи, да се закрепи, да се провери всичко в какво състояние е, иначе не е много цветущо състоянието.

Тунелът по пътя Ловеч-Плевен, който е в много тежко състояние, ще бъде изцяло ремонтиран.

Георги Терзийски, областен управител на Ловеч - Надявам се, много бързо ще бъде приведен в съответствие с всички изисквания за такъв тип съоръжение.
АНКЕТА
Доколкото го помня, не е ремонтиран никога този тунел, или само един път осветлението само.
Особено зимно време висулките стигат по метър и повече.

Тази година започва ремонт и на 130-метровия тунел на пътя Кричим-Михалково, който е изграден през 1963 година и оттогава не е ремонтиран. Ще има нова пътна настилка, ново осветление, облицовка и тротоари.

АНКЕТА
Няма осветление. - Опасен ли е? - Опасен е, естествено.

Председателят на Пътната агенция е категоричен, че ремонтите и новото строителство на тунели ще продължат, въпреки хроничното недофинансиране през последните 30 години за пътища.

инж. Дончо Атанасов, предс. на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" - В тунелите има постоянна работа. Докато има тунели, ще има работа по тунелите. Това са много тежки съоръжения. За 30 години недостигът е поне около 30 млрд. за ремонтите на пътищата.

Двата тунела при Велико Търново също ще бъдат ремонтирани.

В следващите години предстои строителството и на 17 нови тунела. През 2018-а приключва строителството на 540-метровия тунел при обхода на Габрово. Тунелът има една тръба с две ленти за движение и трябва да свърже Габрово с бъдещия тунел под Шипка.

Започва работа по проектите за тунели под Шипка и прохода Петрохан, 8 тунела по АМ "Струма", 6 - по бъдещата АМ "Русе-Велико Търново".