НОВИНИ

Абсурдни решения за велоалеи

Увеличава се броят на пътнотранспортните произшествия с велосипедисти. За това алармират от сдружение „Велоеволюция“. Една от предпоставките е повишеният им брой, но донякъде принос имат и неправилно изградените велоалеи. Опасна ли е столицата за велосипедистите разказва Мая Димитрова.

Мая Димитрова
от Мая Димитрова
07:23, 13.10.2017
Чете се за: 01:02 мин.
У нас

3 секунди - с толкова разполага велосипедистът, за да премине кръстовището на булевардите Тодор Александров и Христо Ботев в посока център. За три секунди колоездачът тъкмо е подминал светофара и е навлязъл в кръстовището, когато светва зелено и за автомобилите, завиващи надясно. В това време тръгват и пешеходците и в мелето всеки се спасява според възможностите си.

Общината приема ситуацията хладнокръвно.

Димитър Петров, директор Дирекция „Управление и анализ на трафика“, Столична община: Тези секунди не са определени за изтегляне на велосипедистите преди колите, тъй като съгласно Закона за движение по пътищата, всъщност колите, извършващи десен завой, са длъжни да пропускат велосипедистите.

Разбира се, имайки предвид, че в обратна посока светофарът светва първо за автомобилите, а велосипедистите трябва да се вклиняват в движението впоследствие, следва да отчетем старанието. Докато колоездачът не достигне следващото кръстовище, когато алеята преустановява съществуването си, а човекът с колелото започва да си задава някои въпроси.

Иво Делин, председател на „Велоеволюция“: Дотам свършва велоялеята и да се оправят самички след това. Велоалеите по „Тодор Александров“ са така, по Мария Луиза, по Цар Борис...

Трябва да подчертаем, че части от велоалеята по бул. „Тодор Александров“ е подходяща само за много дребни колоездачи, тъй като поради скромния ѝ размер има сериозен риск едрите да ги отнесе движението. За щастие на бул. „Раковски“ новата алея е прилично широка, но за нещастие заема половината от едната пътна лента, без маркировката да е променена. Изглежда автомобилите трудно приемат този факт и безцеремонно я прегазват.

Иво Делин, председател на „Велоеволюция“: Първи принцип за създаване на инфраструктура е безопасност, ако тя не е безопасна, по-добре да не се създава. Ето тука за малкото време, което сме, се създава конфликт дори между шофьорите.

От Общината предвиждат да сложат ограничители, а дотогава препоръчват да се кара с повишено внимание. Факт, добре осъзнат от всеки ползвател на общинските велоалеи.


Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
17 издание на червенокръстките филми във Варна
17 издание на червенокръстките филми във Варна
Абонати на „Топлофикация“ – Русе останаха само с топла вода
Абонати на „Топлофикация“ – Русе останаха само с топла вода