Пропуски в теоретичното обучение на младите шофьори отчитат от Министерството на транспорта. От там посочват, че се увеличава броят на кандидатите за шофьорска книжка, които не издържат теоретичния изпит при първите три явявания.

За да се спре практиката на пътя да излизат неподготвени шофьори, трябва да се прилагат непопулярни мерки, казаха от Министерството на транспорта, включително и да се мисли за увеличаване на броя на часовете за обучение на младите шофьори

Заместник-министърът на транспорта Ангел Попов каза:

„Видях цифри, които ме притесняват. Продължава агресията, продължава неумението, продължава да стои една думичка - ниско образование и слабо обучение. Това, което става на пътя, не трябва да продължава“.

Някои от автошколите не приемат обяснението, че обучението на водачите за шофьорска книжка не се извършва качествено.

Българските водачи се самоопределят като нискорискови, въпреки че допускат редица грешки:

Въпреки големия брой катастрофи загинали и ранени, в онлайн допитване, българските шофьори се самоопределят като нискорискови на пътя. Пренебрегването на ограниченията на скоростта и разсейването по време на движение е в самооценката на водачите на леки автомобили. 70% от тях са били глобявани през последните 12 месеца а всеки пети е имал пътен инцидент.