Мащабен инфраструктурен проект се подготвя в Белослав. Местната община има амбициозната идея да построи тунел под плавателния канал, който разделя града на две. Изграждането на подводното съоръжение ще облекчи трафика по Аспаруховия мост. Ако бъде направен, тунелът ще е първото подобно съоръжение в България.

Белослав

Бъдещият тунел ще е дълъг около 2 километра. Предвижда се трасето да бъде изградено в най-тесния участък под плавателния канал.

Инж. Деян Иванов - кмет на Белослав: В момента се правят предпроектни проучвания. Тази идея може би я развиваме две-три години, тъй като това е най-тясната част, която е прекъсната от плавателния канал. Той е изкуствено прокопан, като е свързано 60-те - 70-те години Варненско и Белославско езеро и може би тук е мястото да бъде осъществена такава връзка.

По света има много подобни тунели, но в България все още не е правен такъв проект.

Инж. Деян Иванов - кмет на Белослав: Плавателната дълбочина на канала е 14,5 метра, като сме предвидили удълбочаване и осигурителната дълбочина може би ще бъде 6-7 метра под дъното на канала на този тунел."

За осигуряване на необходимите средства е сключили договор с Европейската инвестиционна банка и в момента се правят предпроектни проучвания. Очакванията са в началото на август да бъде изготвено и задание за проектиране. В момента двата бряга на Белослав са свързани с ферибот. Годишно той превозва около 130 хиляди пътници, а издръжката му е около 1 милион и 500 хиляди лева. Ако подводният тунел бъде изграден, ще бъдат разредени курсовете на ферибота, които в момента са на всеки 10 минути.